ÅPNE ØYNENE DINE!

 

Lukten av saltvannet og lyden av bølgene som slår mot stranden. Det føles ikke virkelig! Denne helgen har jeg fått oppleve hva det vil si å få lov å være nær havet på en ny måte. Hva jeg er kapabel til å oppleve bare jeg åpner alle sanser, og lar naturen slippe inn. Man skulle ikke tro det var så vanskelig, men det er virkelig en utfordring. Man skal ikke bare omprioritere fra de vanene man har hatt, men også begynne å fokusere på ting og opplevelser som man kanskje bare har tatt for gitt tidligere! Jeg sier til meg selv daglig, “åpne øynene dine!”. Det er så mye man kan se om man bare er oppmerksom. Jeg ønsker ikke å bare eksistere i mitt liv, jeg ønsker å ta del i det med alt jeg har!

 

 

På lørdagen satt jeg på brygga hele formiddagen, men glemte helt å kjenne på vannet. Jeg innbilte meg at det ville være iskaldt… I går tok jeg meg selv og mine fordommer med ned til vannkanten for å kjenne på vannet. Det var DEILIG! Jeg kunne holde hendene under vann lenge fordi temperaturen ikke lå langt fra kroppstemperatur inne på grunna… Tenk så feil kan man ta! Fordommer stemmer sjelden, men hvorfor i all verden skulle jeg ha fordommer mot det vakre havet. Det er vanskelig å vite. Jeg har tenkt en del på det, og jeg kommer ikke opp med noe godt svar… Heldigvis tok jeg meg selv i det, å fikk oppleve lukten og følelsen av saltvann på hendene. I tillegg jekket ned fordommene mine litt! Hehe…

 

 

Like ved vannkanten fikk jeg se gåsunger på et tre som var blitt gule allerede. Det gjorde virkelig dagen min. Jeg løp bort for å lukte på de og endte opp i latterkrampe fordi jeg luktet litt ivrig på de, og ble helt gul av pollen på nesa! Tenk at så lite skulle til for at lykkefølelsen skulle vise sin skikkelse den dagen også <3 Vi er heldige som har så mye flott natur rundt oss… Føler virkelig på følelsen av takknemlighet, takk!

 

2 kommentarer
    1. Flott å kunne stoppe opp og reflektere over naturen. Det har jeg gjort mye av de siste årene. Våren er en god tid å reflektere fordi det skjer så mye i naturen, den våkner til live og viser seg i ny drakt. Også jeg hadde en slik opplevelse i helga. Og fuglene synger. Men vannet er og blir iskaldt……..

    2. Bjørn O Isachsen: Så fantastisk at du setter pris på naturen! Elsker alle inntrykkene 🙂 Jeg trodde også at vannet kom til å være veldig kaldt, men ikke denne gangen. Det var herlig :D:D Det er så vakkert når alt annet er stille, og bare fuglene synger, da vet man at det er vår 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg