KJÆRLIGHET ER NAVNET DITT!

 

Moder natur Jeg føler en enorm tilknytning til deg. Du byr på deg selv hele tiden, men er jeg våken nok til å se alt det fine du har å tilby og vise meg? Er noen av oss egentlig det?  Vi blir forstyrret hele tiden av diverse ting, et av problemene kan være teknologi. Eller, egentlig er det ikke et problem om ikke vi lar oss “forstyrre” av teknologien. Jeg har for bare liten tid siden virkelig begynt å bli obs på hvem som egentlig er sjefen i mitt liv. Er det jeg eller er det noe eller noen andre? I denne teknologiske verden er det viktig å ha øynene åpne, ellers kan risikoen være at man blir sovende i eget liv. Tenk på det!

 Er det noe man ønsker?

 

 

Blir vi egentlig forstyrret? Eller lar vi oss forstyrre? Jeg har troen på det siste. Tar vi ikke opp telefonen og ser på den med en gang det plinger, men venter til vi faktisk har tid eller prioriterer teknologien så vil ikke lenger vi være styrt av teknologien. Heller ikke forstyrret, fordi da er det en selv som har kontroll over situasjonen. Tenk så herlig! Endelig kan vi ta kontroll over eget liv. Vi er våkne i vårt vakre liv.  Alt det vakre Moder natur har å vise oss… Hun er der hele tiden for å hjelpe oss nærmere naturen, hennes krefter og hemmeligheter. Det er en helt unik skattekiste vi står ovenfor, og det er helt til holdent vårt valg om vi velger å åpne denne kisten og nyte alle skattene den inneholder. Eller om vi ønsker å leve distansert fra skattekisten.

 

 

Det vil aldri være noen som kan får en til å gjøre noe man ikke ønsker, så det er helt opp til en selv om man ønsker å ta nytte av, dele, gi noe tilbake til og være i naturen!

ER DU VÅKEN, ELLER SOVENDE I EGET LIV?

2 kommentarer
    1. Hei! Her er jeg igjen. Å være våken overfor naturens gaver er sannelig ikke så lett. Legge hverdagen bak seg er ofte vanskelig. Du tar med deg hverdagen ut i naturen og grunner på den der. I følge Henrik Wergeland kunne han kvitte seg med sine sorger bare ved å oppleve de levende blomstene utenfor vinduet. Men tar du med dine sorger ut i naturen, kan du få et annet syn på dem, kanskje til og med få dem på noe avstand eller komme til en konklusjon om hva du vil gjøre videre. Men du må ha synet for naturen. Ja, du må ta imot naturen og være åpen for den. Ikke la teknikken forstyrre deg.
      Du fikk meg til å tenke tilbake på mine egne opplevelser som ung. Jeg var lidenskapelig turgåer i mange år, gikk masse på tur i Oslomarka, seinere i fjellet – og alle de stedene jeg har bodd. Dessuten syklet jeg mye – ikke minst på vestlandet og har hatt mange fine naturopplevelser. Noe av dette har jeg skrevet på bloggen min, bjoisac.blogg.no. Den siste handlet om en “tenkt” skitur i Oslomarka, som jeg har gått mange ganger. Les, kanskje du blir vis – noe du allerede på mange måter er… 🙂

    2. Bjørn Isachsen: Naturen er fantastisk på mange måter, men aller mest syntes jeg fordi jeg kan når som helst begi meg ut på tur. Det er ingen fordommer. Jeg får være bare meg! Jeg skal ta meg en tur innom bloggen din! Gleder meg til å lese innlegget!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg