NUET!

 

Sommeren har vist sine første tegn her hos meg, jeg føler meg lykkelig. Aldri skulle jeg trodd at varme og sol skulle ha så masse å si, men det gjør det virkelig! Jeg vandrer nedover veien i selskap med en god venninne og sønnen hennes, det er helt fantastisk. Det er litt ute på ettermiddagen, men det er fortsatt T-skjorte vær…wow! Den lille gutten løper alt han orker med sparkesykkelen sin foran seg uten hemninger, med et stort smil om munnen <3

 

 

Flere ganger har jeg lurt på hva som gjør at man som liten higer etter å bli voksen og som voksen higer etter å kunne være barn igjen. Om man setter seg inn i begge situasjoner så vil jeg si for meg selv at det alltid er det man ikke har akkurat der og da som er spennende å være med på. Selvfølgelig… Bare husk at selv om man har blitt voksen og kanskje ikke har like mye tid til å leke som man hadde når man var barn, så ta deg tid til å leke, le, være barnslig, tull og lev i nuet. Barn har en helt enorm tilstedeværelse, alt handler om her og nå. Legg merke til det neste gang du observerer et barn leke eller bare være, det er ingenting annet enn hva det barnet holder på med akkurat da som betyr noe.

 

 

Fascinerende! Vi gikk alle tre ned til en liten elv for å kjenne på vannet. Det var faktisk ikke så kaldt. Jeg bare satt der og lyttet til klukkingen i bekken. Bekken tok meg vekk fra realiteten og tilbake til da jeg var barn igjen. Da jeg lekte i bekken i skogen. Hvordan fantasien min kunne bære meg til steder som ingen andre enn jeg visste fantes… Jeg husker spesielt en gang da jeg og en av mine venninner hadde tatt med søsknene våre ned til bekken og skulle lære hennes yngre søster og svømme! Hehe… Vi holdt på hele dagen med alt mulig rundt og i den bekken. Det var som om vi hadde skapt oss et eget liv der! Vi var alle inne i vår egene lille verden helt til det begynte å bli litt mørkt eller vi ble sultene og gikk hjem igjen <3

 

BARN FOR MEG… ET EKSEMPEL PÅ DET

Å LEVE I NUET UTEN Å OFRE DET EN TANKE!

4 kommentarer

Siste innlegg