MUSIKKEN I MEG!

 

 

 

 

Jeg står i fjøsen i mine egne tanker, og ingen andre er i nærheten. Tankene har allerede begynt å svirre rundt i hodet mitt. Jeg opplever følelsen av stillhet, men støynivået rundt meg er helt enormt…  men det støyet føles ikke som bråk. Jeg opplever alt støyet som musikk som strømmer inn i ørene mine, og jeg får en enorm trang til å danse. Hele kroppen min kribler… Kroppen min reagerer som om det skulle vært noe galt. I for seg er ikke det rart, jeg har ikke danset på flere måneder! hehe… Jeg setter på musikk, og kroppen begynner “automatisk” å danse. Lykken av å endelig få danse igjen er helt enorm! Jeg kan kjenne at hver eneste celle i kroppen min jubler, og jeg blir varm som om jeg skulle vært forelsket. Det er som om jeg endelig har funnet veien hjem igjen!

Jeg starter en bevegelse ytterst i fingertuppene og stopper ikke bevegelsen før den når føttene. Det er så utrolig! Rytmen i sangen gjør så stor innvirkning på meg. Jeg har ikke sluttet med fjøsstellet for å danse, jeg danser mens jeg gjennomfører jobben min. Det var en virkelig perfekt kombinasjon, to av de tingene jeg elsker mest av alt? Nærheten til dyrene og dansen. 

 

“Musikken

Den tar meg steder

Steder jeg aldri kunne drømme om

Som en omsorgsfull klem!

Rytmene

Sangen

Bevegelsene

Jeg er… Lykkelig

Lykkelig når musikken strømmer gjennom kroppen

På oppdagelsesferd etter nye kriker og kroker.

Musikken er mitt hjem

Der jeg alltid føler meg hjemme

Musikken er som en ekstra mor, som omsorgsfullt passer på meg uavhengig av hva jeg måtte møte på min vei.

Jeg vil alltid… Være trygg med deg ved min side!

Musikken

Musikken i meg<3″

Av Emeli Torvund

 

Følelsen jeg fikk da jeg skrev dette diktet var som om det kom til meg som en forlengelse av rytmene i musikken. Det var akkurat som om jeg fikk lov å danse… med hele meg, bare meg, og hjertet mitt!

Takk!

 

 

 

2 kommentarer
    1. Det er jo nesten utrolig at du kan lage din egen musikk i deg selv. Selv liker jeg også ha min egen musikk, men den er det som regel andre som har laget og som har satt seg i kroppen min. Det er helt utmerket det også, lysten til å danse er også til stede, selv om jeg bare har stua hjemme å danse i. Siden jeg fra ungdommen av har hatt klassisk musikk som en hovedhobby – sammen med at jeg også har spilt fiolin – og deretter sunget i kor i utrolig mange år, blir musikken en del av deg. Du klarer deg egentlig ikke uten. Men du trenger ikke nødvendigvis gå på konsert for å oppleve musikk. I dag er det utrolig mange måter å få tak i musikk på. Likevel: Klassisk musikk er best “live”, da først kan du oppleve “vibrasjonen” mellom musikerne og deg selv. Det er bare fantastisk.
      Er klar over at det var ikke det du egentlig skrev om. Du skrev om din egen musikk inni deg. Ble egentlig litt nysgjerrig på hva slags musikk det er. Den kan i alle fall danses! Kan det bringes videre til geitene – eller andre?

    2. Bjørn Isachsen: Tusen takk for deling av din historie rundt musikk! Fantastisk 🙂 I mitt hodet er det mulig å danse til all musikk, det kommer bare ann på hvor kreativ man er!

      Jeg tror at den musikken jeg hører kan bringes videre på en eller annen måte, men hvordan? Det vet jeg ikke enda 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg