AKERSELVA!

 

 

Jeg sitter ved Akerselva og ser på endene… De vakre skapningene som ser ut som om de er laget av forskjellig materialet. Grønt nesten pelsete hode, spraglete nebb, den vakre hvite og brune fjærete kroppen og de knall oransje svømmeføttene. Utrolig! De dukker hodet under vann, og når de kommer opp igjen er det som om alt vannet bare renner av de som i en Shampo reklame. Hehe! Veldig fascinerende!

Blikket mitt gled videre over vannet som strømmet nedover elven. Endene som så ut til å nyte en skikkelig rafting runde nedover elven, for deretter og svømme iherdig motstrøms oppover elven igjen… Det pågangsmotet imponerte meg!

 

 

 

Vinden kilte meg på kinnet, og de bare føttene mine var godt plassert på treet jeg satt på. Et gammelt tre som lå krokete langs bakken i all sin prakt. Jeg kunne kjenne hvordan energien fra treet virket beroligende inn på meg. Jeg er heldig jeg, tenkte jeg for meg selv! Tenk å få lov til å nyte en slik opplevelse sammen med min vakre firbente venn… I samsvar med alt annet som beveger seg i parken… Wow!

Jeg satt lenge å bare så utover elva… Jeg følte at tiden bare løp, og jeg bare nøt hva jeg hadde akkurat der og da. Jeg glemt helt tid og rom, men kjente virkelig på hvordan det var å ha alle sansene på høygir. Alle luktene, impulsene, bevegelsene og lydene. Det ga meg så masse mot og positivitet, det gjorde virkelig dagen min!

 

 

Tenk at så lite, men samtidig så masse kan gjøre en sånn forskjell. Jeg er evig takknemlig. Denne opplevelsen var med på å minne meg selv på hvor viktig det er å bare åpne alle sanser og oppleve alt som Morder Natur tilbyr oss hver dag. Takk for at jeg klarte å holde meg så våken i et så flott øyeblikk!

TAKK<3

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg