EN STILLE SOMMERKVELD <3

 

Solen er på vei til å gå ned, geitene er gått på beite, men jeg kan se de i horisonten. Jeg har satt meg ned for å nyte stillheten av naturen denne vakre sommer kveld. Jeg føler meg så privilegert som får lov å oppleve en så flott sommer som nå. Siden vi flyttet opp på stølen har vi hatt en dag med rein, ellers bare sol. Det har sine fordeler og ulemper, men gud så deilig!

 

 

 

 

Fra der jeg sitter ser jeg rett på en sau med lammene sine. De er så vakre! Det er virkelig interessant å være så nær dyrene at man virkelig kan lære de og kjenne. Jeg som for et år siden trodde sau var de av husdyrene som hadde mest til felles med geitene, men så feil kan man ta. Hovedforskjellen som jeg fort lærte meg var at geit er gjorte dyr, og har fire mager slik som kua, det har ikke sauen.

 

Jeg kan høre bjellene klinge som henger rundt halsen på sauen, mens lammene beiter godt ved siden av. De har det virkelig godt!

 

 

 

 

Solen har nå gått ned, men det er fortsatt lyst. Det kommer til å være lyst helt til rett før midnatt. Det har begynt og skumre litt og jeg kan kjenne mystikken bre seg utover myrene. Det er helt stille, det er ingen andre i nærheten. Den eneste lyden som opptar oppmerksomheten min er den svake surre lyden fra knotten. Jeg konsentrer meg, og først da ser jeg de små skapningene som surrer rundt hodet mitt!

 

Det kommer et liten vindkast og all knotten er borte igjen, og stillheten brer seg på nytt utover landskapet rundt meg. Jeg sitter helt i ro og forsøker å oppnå total stillhet, og i kanskje et brøkdels sekund var det helt stille.

 

Nettopp det jeg trengte i dag!

 

TAKK <3

 

#geit #sau #seter #seterdrift #sommer #stillhet #natur #natureheart #norge #sol #kveld #elsk #utno

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg