HÅPER DET BLIR SOL I DAG…

 

 

Det er helt nydelig vær ute. Jeg kan ikke tro det! Så lenge jeg har levd kan jeg ikke huske en bedre sommer enn den vi har nå. Det første jeg pleier å tenke når jeg står opp om morgenen på sommeren er “håper det blir sol i dag”. Denne sommeren har tankene vært litt annerledes. Jeg er på vei til å forvente sol hver dag… Det er litt skummelt at jeg er på vei til å bli så bortskjemt. Jeg setter pris på varmen og solen til det fulle. Jeg virkelig elsker det! Det kunne ikke vært bedre!

I dag så dagen ut til å bli noe annet enn hva jeg “forventet” Jeg våkent opp kl 05.30 og tittet ut av vinduet, men det jeg så var ikke sol. Et tykt teppe med tåke lå rundt stølen, akkurat som det vernet om oss. Jeg kunne ikke se lengre enn ca 20 meter bort i veien. Hvem skulle vel trodd at det var en slik dag som var oss i vente.

Jeg forventet av meg selv å bli skuffet, men nei. Jeg kunne kjenne en lykke følelse bre seg i kroppen, og fylle alle små kriker og kroker med glede. Det første jeg tenkte var “så deilig!”. Jeg følte at tåken gav meg følelsen til å være litt alene selv om det var flere som befant seg på samme plassen, men jeg kunne ikke se de, i alle fall ikke enda… Det var nettopp en slik dag jeg trengte!

 

 

 

Midt på dagen lysnet det opp og en solstråle kom til syne, det var et helt utrolig vakkert syn. Jeg satt og fulgte med på geitene, og der var det et lite glimt av solen som ville ønske oss en fantastisk dag. Jeg ble sittende i gressbakken og bare måpe. Jeg kunne ikke tro hva jeg nettopp hadde sett. Noe så vakkert! Det var akkurat som moder natur visste at jeg trengte litt ekstra påfyll, og valgte akkurat meg i dag! Jeg er så takknemlig! Et lys som trengte seg vei gjennom den tykke tåken og traff meg! Dansende bevegde jeg meg over myrene etter geitene som beitet så fredelig, etter å ha fått den beste gaven jeg kunne fått i dag!

Moder natur viste sin kjærlighet til meg!

Takk <3

 

#natur #natureheart #seter #seterdrift #tåke #sommer #sol #kjærlighet #norge #geit #elsk #utno

4 kommentarer
    1. Det er flott i fjellet i år. De to turene jeg har hatt i det siste har bydd på flott vær og ikke minste myggfritt. Det er det ikke hver sommer i fjellet. Kos deg videre med geitene.

    2. Tåken kommer og går. Er nødvendig i livet med noen tåkefull dager. Ikke bestandig det går som med deg at et solstreif treffer deg og du føler st du har blitt hørt av Moder Natur. Men over tid vil tåken lette. Vakkert.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg