DET PERFEKTE STEDET!

 

Jeg stoppet bilen og gikk ut. Det jeg kunne se var en lang grusvei, som ble sperret av en bom. Alle lydene som hører sommeren til var til stedet, og det lurte meg… Varmen, fargene og friheten… Veien gikk videre oppover mot fjellet, men etter bare en liten stund skulle det vise seg at jeg skulle rett ned i skogen.

 

 

 

Jeg kunne ikke se noe fra veien, men det tok ikke mange meterne inn i skogen før jeg kunne høre et fossefall. Det som ventet meg var det flotteste stedet jeg har sett på lenge! Det var en stor kulp med fjellvann som var innrammet med bratte fjellvegger på ene siden og stein på andre siden.

Vi fant fort ut at det var varmt nok i lufta til et bad. Jeg klatret nedover fjellet og satte meg ned for å kjenne på vannet, men det skulle jeg ikke gjort! Det var så kaldt at det beste hadde kanskje vært og bare lagt på svøm uten å kjent, fordi vannet var iskaldt! Det var så kaldt at når jeg satt med bena i vannet en liten stund, kunne jeg kjenne en prikkende følelse i bena. Det var virkelig kaldt!

 

 

 

Det tok litt tid så bestemte jeg meg for å hoppe uti, og det gjorde jeg…  Det var så kaldt at jeg kjente allerede da jeg var under vann at jeg kom til å gispe etter luft, og det var nettopp det som skjedde. Jeg kom meg nesten ikke opp alene fordi det kjentes ut som om hele kroppen min hadde stivnet!

 

 

 

Med en gang jeg hadde kommet meg opp var det ikke så ille likevel, etter noen flere hopp uti vannet satt vi oss til å soltørke. Det var helt herlig! Sola varmet og det gikk plutselig opp for oss at det var midten av august så at det var kaldt i vannet var ikke så rart!

En helt perfekt start på en helt perfekt dag!

TAKKET VÆRE DEG<3 

 

#takk #natur #norge #mittnorge #bade #august #kaldt #elsk #frihet #utno #deg

6 kommentarer
    1. Alle har vi våre steder. Du har funnet ditt. Utrolig flott. Men det som forvirrer meg, Emili, er at du skriver jeg nesten hele veien i teksten, unntatt siste setning der du skriver vi. Det ligger noe mellom linjene her 🙂 Skulle gjerne vite hvor stedet ditt er. Elsker å finne slike steder – utenfor allfarvei. 🙂

    2. Bjørn Isachsen: hehe! Ja, det er ikke alt som er synlig i de fysiske linjer 🙂 Det er en grunn for alt 🙂 Det beste plassene er ofte de som er mest bortgjemt 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg