07.04.2018

EN NY START!

I mitt første innlegg startet jeg på en historie som var bakgrunnen et vendepunkt og en ny start. Alle linjene i livet mitt som før var rette, er nå gjort om til spagetti. Ingenting går rett frem, det meste har avstikkere for meg å utforske. Gjett hva? Det er jeg veldig glad for!

 

 

Da jeg satt på t-banen denne dagen og ventet på å ankomme Nationaltheatret, skiftet fokuset mitt plutselig. Etter å ha levd i det jeg kaller “A4 boblen” i nesten  ett år fikk jeg endelig øynene opp igjen.

Rutinen hadde hvert den samme. Jeg hadde stått opp kl. 07.00, gått til t-banen, tatt t-banen til Nationaltheatret og tog videre til Skøyen. Mandag til fredag, i nesten ett år. Etter jobb, kl. 17.00 dro jeg hjem spiste middag og la meg. Noen ganger dro jeg ut for å danse, men det var ikke mer enn maks to ganger i uka. Jeg var blitt en del av det såkalte “systemet”. Jeg var ikke annerledes enn noen andre. Jeg gjorde alt som var forventet av meg og litt til. Hvilket liv var det?

Denne dagen på Nationaltheatret endret alt seg. Jeg begynte å se klart igjen. Jeg ville noe igjen. Jeg ønsket å være en av de som tørr å gjøre noe annet enn det som er forventet. Den dagen når jeg kom på jobb sendte jeg oppsigelsen min for husleie og arbeid. Jeg hadde på det tidspunktet ingen planer om hva jeg ville. Det eneste jeg visste var at jeg ville noe annet.

Månedene gikk før jeg kunne si meg ferdig på jobb. De månedene var harde? Bare nedturer frem til siste måneden av oppsigelsen, hvor alt gikk PERFEKT.  Det gikk bra på jobb, jeg dro ut med venner, jeg danset, jeg ga alt. Ferdig til å starte på nytt. Utenfor vår lille A4 boble.

 

 

 

 

1 kommentar
    1. An interesting discussion is worth comment. I think that you need to publish
      more on this subject, it might not be a taboo matter but generally people do not speak
      about such subjects. To the next! Cheers!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg