EN VAKKER LITEN PERLE LANGS SJØEN <3

I dag ønsker jeg å dele dagen i dag! Dere vil senere få høre fortsettelsen på mitt opphold i Sør-Afrika <3

Et lite avbrekk fra hverdagen, og jeg får lov å være her! Sverige, nærmere bestemt Ödsmål. En vakker liten perle langs sjøen. Jeg sitter nå på brygga, solen har nettopp kommet over bakketoppene. Det er faktisk litt kjølig… Hvem bryr seg vel om det. Bølgene skulper under meg, jeg kan kjenne lukten av saltvann! Livet er virkelig herlig!

Utsikten fra der jeg sitter å skriver akkurat nå ser slik ut! Er det ikke vakkert!

 

 

Stranden der jeg lekte dagen lang når jeg var liten. Wow! Bølgene skvulper mot berget, som en søvndyssende melodi… Jeg er helt alene ingen andre har våknet enda. Jeg setter enorm pris på å få lov til å være alene i et slik øyeblikk. Ingen andre som forsøker å fange oppmerksomheten min, ingenting annet å fokusere på. Smilet mitt slipper ikke taket. Jeg føler meg så lykkelig og heldig for å få lov å oppleve stillheten ved sjøen. Sjøen som forteller en historie om alt den har sett og hørt! Jeg forestiller meg båter i alle mulige former som krysser det fantastiske havet vårt. Alle utfordringer de kommer utfor på grunn av vår vakre natur, og kreftene naturen er tildelt. Hva skulle vi gjort uten alt dette?

 

 

Jeg var plutselig ikke alene lenger. Det kom en som skulle utnytte muligheten til å fiske litt. Han sitter der, helt stille. Hvem denne karen er vet jeg ikke, men han ser ut til å ha samme intensjon som meg. Bare sitte her alene… helt stille…  Han kaster snøret ut i vannet i håp om hell. Sveiver inn, og kaster det ut igjen. Så lenge jeg satt der hadde han ikke hell i fiskingen, men hell i roen. Det så for meg ut som at han egentlig ikke brydde seg noe om han fikk noe napp så lenge roen var til stedet. Jeg tok feil… Plutselig var han på vei til å fange en stor flott ørret, men så slapp den taket. Mannen utrykket skuffelse over at fisken slapp taket, men som jeg sa til han “Da var det sikkert meningen at du skulle få en som var større” Mannen smilte og fortsatte sine kast!

 

 

Fiskingen kan sammenliknes med utfordringer vi har i livet. En fisker kaster snøret ut i vannet i håp om fisk, ikke en gang kaster han snøret, men utallige ganger i løpet av an dag, men gir ikke opp før han får napp. Når vi skal gjøre noe nytt, forsøker gang på gang, men lykkes kanskje ikke med en gang… Det kan være utrolig irriterende, og de fleste av oss gir opp om det ikke går etter de 5-10 eller 20 første forsøkene. Hva er grunnen til at vi gir opp? Selvtilliten vår som sier at vi skal klare det, hvor reiste den? Det er vanskelig å si…  Det viktigste er å følge sin egen indre drivkraft! Av erfaring om jeg ønsker å få til noe så kommer min indre motivasjon og drivkraft til å lede meg fremover. Gjør jeg noe for å bare tilfredsstille eller imponere andre vil det være vanskeligere å nå det målet. Min egen motivasjon vil ikke være tilstede på samme måte. Min teori er at psyken klarer bare å dra meg dit jeg virkelig vil. Forsøker gang på gang og til slutt så klarer man det, men gjør det for deg selv! Det er ditt liv… TA ANSVAR!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg