DEN GODE BOKEN!

 

Jeg våknet i dag, forholdsvis sent… Jeg er ikke helt i form om dagen, omgangssyken har tatt meg! Jeg ligger i senga for andre dag på rad, og kjenner at alle bevegelser gjør vondt. Etter en stund karrer jeg meg ut av senga og oppdager at det er sol ute! Selv om jeg ikke orker å gå ut, er det en enorm oppløftning å se at det vakre sommer været pryder Hol. Jeg blir glad igjen! De eneste tankene som svirrer rundt i hodet mitt er: “å… jeg gleder meg sånn til at jeg orker å gå ut i det flotte været, nyte solens varme på huden”. Med et hører jeg meg selv klart å tydelig! Det høres ut som om jeg ikke har fått være ute på evigheter, hehe! Slik er det ikke, det er bare to dager, men det er lenge nok!

 

 

 

Det er akkurat som om moder natur skriker på meg “KOM DEG UT!”, og jeg visker tilbake… “snart”.

Dagen i dag er bedre enn dagen i går, jeg kan se det går fremover. Jeg har benyttet meg av et gammel kjerring råd… Potetmel og vann, jupp det skal visst virke sier mormor, nå gjenstår det bare å se <3

Jeg sitter inne og ser ut på det flotte været, jeg har nettopp satt opp vinduet slik at strålene fra sola kommer gjennom det åpne vinduet og treffer meg! Wow, den følelsen. Jeg har satt meg godt til rette med en god bok på fanget. Jeg gleder meg til å fortsette lesingen: Kom jentene mine! Heter boka. Den har fantastiske bilder, dikt og tekster som virkelig løfter tankene mine til nye steder. Naturen står sterkt i boken, og det passer meg perfekt!

 

 

 

 

Etter en stund i en verden som denne boken lar meg være en del av, tar jeg meg selv i å bare sitte å se ut av vinduet og tankene mine har stoppet opp. Nytelsen av å få være en del av naturen selv om jeg sitter inne, tar min oppmerksomhet fullstendig og jeg sitter igjen med en enorm takknemlighet til: Kom jentene mine! “Den gode boken”.

 

#Natur #natureheart #kjerringråd #lykke #sol #sommer #engodbok #naturbilde #modernatur #mothernature 

 

 

4 kommentarer
    1. Må låne den boka. Håper den kan skaffes på biblioteket 🙂
      PS: Har flere ganger kjørt Rv50 over Holsfjellet og Geitryggen til Aurland. Vakkert stykke Norge. Det er der du holder til?

    2. Bjørn Isachsen: Jeg vet faktisk ikke om det er mulig å låne boka. Forlaget som hadde boka virket ikke som om de fikk gitt ut boka, men det er jo bare å høre! 🙂 jupp der jeg holder til.

    3. Nå har jeg delvis lest, delvis bladd i boka. Ja, det er en vakker bok, og jeg forstår godt at du har latt deg inspirere. Mange vakre tekster og ikke minst bilder, og jeg har i alle fall fått bedre innsikt i hva det vil si å være bonde på Vestlandet – økologisk bonde. Du er ikke arbeidsløs i det yrket. Men nærheten til naturen er det viktigste – den både gir og tar.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg