MÅNE OG SOL

 

 

 

I går bestemte jeg meg for at etter fjøsen skulle jeg gå opp til utsikten og spise kveldsmaten min i solnedgangen, sammen med Healy… Og slik ble det!

Det tar ikke lang tid etter fjøsen før solen går ned, så jeg måtte forte meg… Jeg ønsket så gjerne å få nyte solnedgangen fra utsikten! Jeg fortet meg inn i dusjen, vasket håret og dro på meg noen klær, og smurte matpakke så fort jeg kunne. Denne gangen ble det masse smør og Nugatti… Hihi! Det var helt perfekt! Fikk på Healy båndet, og gikk avgårde. Solens ansikt vistes fortsatt, men om jeg så nøye etter kunne jeg se et lite glimt av månen også. De er begge så nydelige!

 

 

Det er en stund siden jeg har vært på utsikten nå, og snøen har gått. Det er et helt annet landskap som møter meg. Bar bakke, grønne blader på lyngen, og en vakker humle! Den fine gule og svarte skapningen flyr rundt meg mens jeg sitter og spiser maten min. Den lager den trygge lyden jeg elsker, mens den flyr mellom blåbærlyngens blomster for å samle nektar.

Midt inn i brødskive nummer to ser jeg at solen treffer fjellkanten, og jeg vet at nå er det ikke lenge igjen før solen er helt nede, og månen skinner for fullt! Jeg nyter de siste minuttene av dagens sol mens jeg fullfører brødskiven. Det var virkelig helt perfekt! Jeg kunne ikke bedt om en bedre avslutning på dagen enn dette.

 

 

Da jeg sitter her, hører jeg vinden ule mellom trærne og fuglene kvitre, jeg lukker øynene og bare nyter øyeblikket akkurat her og nå, mens solen gir fra seg sine siste stråler… Før hun nå er helt borte. Jeg reiser meg og kjenner varmen fra mosen under meg blir borte. Vi takker for oss og vender nesene hjem igjen etter en opplevelse som vil sitte igjen lenge!

 

 

Takk <3

 

 

#sol #natur #nytøyeblikket #modernatur #natureheart #måneogsol #hund #tur #landskap #humle #smil #lykke #kveldsmat #uteidetfri #outdoor #nature 

6 kommentarer
    1. Ja, du har grepet nuet. Vakker skildring. Hva fotograferer du med? (kamera eller telefon?)
      Jeg har bestilt boka fra biblioteket. Kom jentene mine. Det blir spennende.

    2. Kunne vært interessant å utveksle tanker og ideer med deg, om du er interessert. Jeg synes du har mye å bidra med. Å velge så utradisjonelt står det respekt av. Du finner meg også på FB. Har du lest noen av mine blogger? Akkurat nå skriver jeg litt nostalgisk fra min ungdom i Oslomarka, men tidligere har jeg skrevet mye om Kenya da jeg bodde der. Jeg skriver også om musikk – konserter jeg nettopp har opplevd osv. Men etter hvert kunne jeg tenke meg å skrive om NUet. Det er så lett å bli nostalgisk når en er på min alder.
      Jeg har alltid med et lite kamera når jeg er ute på tur. Kamera er fortsatt bedre enn mobil, mener nå jeg. Og så tåler kameraet mitt en støyt og kan også ta bilder under vann.

    3. Bjørn Isachsen: Tusen takk! Så hyggelig 🙂 Du kan sende meg en pm på Nature heart sin facebook side så kan vi se 🙂 Jeg har lest noen av dine innlegg, også kommentert 🙂 Nuet er alltid bra å skrive om! Man kjenner innerst inne nuet best av alt 🙂

      Kjekt med et kamera som tar undervannsbilder!

    4. Har dessverre ikke funnet noen kommentar fra deg på noen av mine blogger. Det kunne vært interessant. Din siste bogg – en hyllest til mormor – var utrolig vakker. (Har møtt min mormor, men kan ikke huske henne skikkelig. Hun døde da jeg var 7 år.) Men jeg har gleden av å være farfar til 2 – snart 3 – det setter jeg pris på. Synes det er flott å være sammen med dem.

    5. Bjørn Isachsen: Beklager, så nå at den ikke hadde blitt postet. Det var ikke meningen. leste ditt siste innlegg nå og det var veldig flott! Takk for delingen! Det er fantastisk med barn! alltid nye ideer og perspektiver av ting man ikke har tenkt på!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg