FØRSTE SVØMMETUREN <3

 

 

Det har vært varmt her en stund nå, ufattelig deilig! Jeg har nesten en sånn syden- følelse <3 Jeg elsker at hver morgen når jeg våkner opp kan jeg se solen titte over fjellkanten… Den bare venter på å pryde dagen min!

Jeg bestemte meg for at i dag er dagen for å komme seg ned på stranda, og ta en svømmetur. Jeg skal innrømme at jeg kanskje ikke bada i Norge på drøye fem år, så er på tide! Jeg pakket ryggsekken med pizza fra dagen før, oppskårete jordbær og vanilje saus… mmm! Skal man kose seg, så må man gjøre det skikkelig! Jeg tok med meg boken jeg leser nå om dagen som heter “Nå spøker du?” Som er en ufattelig morsom bok, jeg er helt oppslukt! Jeg skulle ha hele dagen på stranden og jeg gledet meg masse. Kanskje mest av alt til å bare være meg og Healy.

 

 

 

Jeg kjørte til stranden, og riktignok var vi alene. Jeg hadde ikke forventet det siden det var helg, men veldig deilig! Jeg stiger ut av bilen og alt er helt stille annet enn noen fugler som holder en vakker konsert for oss. Healy har full fart frem og tilbake på stranden jagende etter vannet som forsiktig skvulper mot vannkanten. Det er virkelig herlig å se på! Jeg finner den perfekt plassen midt i sola, men ikke for langt unna skyggen så Healy har et sted å ligge. Legger meg godt til rett og leser en god stund! Jeg blir helt revet med, og tiden bare flyr avgårde <3

Etter å ha ligget der en stund er jeg klar til å bade. Jeg har ingen forventninger annet enn at jeg vet at vannet er kaldt… Hehe! Vannet skvulper rundt anklene mine, jeg kan kjenne sanden under føttene mine og mellom tærne. Jeg stopper opp for å nyte øyeblikket!

 

 

 

 

 Healy vil være med, og løper alt han orker til han ikke kan stå lenger og svømmer et godt stykke utover, før han snur og vender inn igjen til land! Jeg beveger meg sakte utover, men det tar sin tid fordi det er virkelig langgrunt. Da vannet nådde meg til knærne følte jeg det holdt! Alle tankene som fløy gjennom hodet mitt… “Dette må jeg gjøre, dette vil jeg gjøre, jeg har egentlig veldig lyst” “Kom igjen nå!”, sa jeg til meg selv sånn halv høyt og kastet meg ned på magen! Et skikkelig dragsug kjentes gjennom kroppen på grunn av det kalde vannet, og jeg kom meg fort opp igjen. Den første følelsen jeg satt igjen med var at det var helt fantastisk! Kriblende kom varmen tilbake og jeg fikk lyst til å ta en ny dukkert, så jeg gjorde det! Utrolig! Jeg har badet i Norge igjen… hehe! Det tok meg “bare” mer enn fem år og vinne motet tilbake, og ta meg selv i skinnet og komme meg ut i vannet igjen 😀

Fantastisk følelse og nydelig dag!

Takk <3

 

 

#bade #summer #sommer #nydeligdag #lykke #leveinuet #natur #nature #natureheart #godbok #vann #utsikt #nuet #kaldt #herlig #morthernature #smile #smil #love #kjærlighet #ut 

2 kommentarer
    1. Hørtes deilig ut 🙂 Jeg var i Polen 1. mai, og badet der faktisk. Sikkert ikke mer enn 10 grader 😀 Jeg har ikke badet i vanlig norske temperaturer på 15 år, minst.. 😀

    2. frodith: Det var faktisk veldig deilig! Blir nok ikke lenge til neste gang 🙂 Hehe, skjønner det at du ikke har badet i Norge, har ikke vært så varmt de siste årene heller 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg