DU GLEMTE Å SI “JEG ELSKER DEG”

 

 

 

Jeg gikk ut i dag tidlig rett før 06.00 slik som jeg pleier, jeg visste at dagen i dag ville bli flott. Nettopp fordi jeg hadde bestemt meg for at all min positive energi skulle genereres til denne dagen <3

Når jeg står i fjøsen kommer som regel mange rare, men også viktige tanker til meg. I dag fikk jeg en skikkelig sterk følelse at jeg måtte huske å si “jeg elsker deg” til alle jeg elsker! Jeg visste ikke hvorfor, men i dag var det tydeligvis ekstra viktig. Dette er noe jeg gjør hver gang jeg snakker med de jeg elsker. Forteller de at jeg bryr meg om dem, og at jeg elsker dem, og at hver enkelt har en plass i hjertet mitt!

Noen ganger kan disse ordene være veldig vanskelig å si! Man ønsker så enormt å fortelle at man er glad i noen, men det er akkurat som ordene ikke slipper frem.

“Elsker du deg selv?” spør jeg meg selv når jeg kommer i disse situasjonene hvor jeg har problemer med å uttrykke min kjærlighet til andre. Som oftest er svaret på det akkurat der og da “ja, selvfølgelig gjør jeg det” Men innerst inne vet jeg at jeg ikke har vært flink til å sette pris på meg selv, rose meg selv, og være god mot meg selv. Når jeg innser det, gjerne en stund i etterkant skjønner jeg hvorfor jeg ikke fikk til å uttrykke min kjærlighet til noen andre. Jeg hadde glemt meg selv!

Det er sagt at: “man må elske seg selv, før man kan elske noen annen” Det tør jeg og påstå er ganske så korrekt. Man må pleie sitt forhold til selg selv, like mye som til andre, om ikke mer!

 

 

 

Når jeg tenker på det, er det minst like viktig å kunne ta imot kjærlighet! Det er noe jeg har slitt med i mange år, og til tider fortsatt sliter med. Når noen roser  meg for noe jeg har gjort, eller forteller meg hvor vakker jeg er klarer jeg ikke alltid å ta det inn. Mitt svar i mange år var “Nei, nå får du gi deg!”. Jeg nektet ovenfor meg selv og de som elsket meg å ta i mot den kjærligheten de viste meg. Det er jeg veldig lei meg for! Etter en stund lærte jeg meg at om noen tar seg tid til å fortelle hvor mye jeg betyr for de så klarer jeg nå og si “Takk”. Da mener jeg ikke et overfladisk takk, men et som betyr at: Jeg tar imot din kjærlighet til meg, og tusen takk for at du tar deg tid til å gi meg din kjærlighet!

Utrykke kjærlighet er viktig!

Jeg har ringt mamma så mange ganger, og når vi skal legge på sier vi “glad i deg”, men rett før vi legger på roper jeg:

DU GLEMTE Å SI “JEG ELSKER DEG”

Så stopper vi begge opp, og sier i kor…

JEG ELSKER DEG! <3

 

 

#Natur #Natureheart #kjærlighet #elske #Norge #følelser #foto #latter #lykke #sommer #tanker #meg 

4 kommentarer
    1. Jeg har vokst opp med en familie som jeg har VISST har vært veldig glad i meg. Veldig til å klemme hverandre og kose oss sammen.. Men vi har aldri SAGT det så mye…Sånn var litt mindre vanlig før, hvertfall hos oss. Men nå har jeg begynt å si det ofte, i voksen alder..De siste årene. Viktig å si det, mens man KAN 🙂

    2. frodith: Så flott at dere har begynt å si det mere nå! Det er også utrolig viktig å vise det, sånn som du beskriver det! Fantastisk følelse å vite at mennesker man er glad i og elsker og så føler det samme tilbake! <3

    3. Jeg har vokst opp i en familie der å vise kjærlighet til hverandre var ukjent. Derfor var jeg ganske frustrert da jeg vokste opp. Men jeg visste innerst inne at min mor var glad i meg på sin måte, selv om det aldri ble sagt. Derfor var jeg lenge usikker på meg selv. Etter mange år er jeg kommet til at det å være glad i seg selv, er også nøkkelen til å være glad i andre. Men det er nokså mange som bare er glad i seg selv, men da kommer en ikke videre. Nå har jeg ingen problemer med å si jeg er glad i deg til mennesker som står meg nær, men “jeg elsker deg” forbeholder jeg de aller nærmeste – kone og barn f.eks. Hva mener du?

    4. Bjørn Isachsen: som jeg har skjønt var det ikke like «vanlig» å vise følelser på den måten tidligere, men heldigvis har det gått over ?? jeg har ingen grense for hvor mange jeg sier «elsker deg» til. Jeg sier det til de jeg ikke ønsker å leve uten å betyr alt for meg! Dette er veldig forskjellig fra person til person, jeg er kanskje i en ytterpunktene ??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg