DE BESTE TINGENE I LIVET ER IKKE TING!

 

 

 

Det er sol i dag også! Jeg er helt overveldet… Jeg vet ikke hvor mange uker vi har hatt Syden vær nå. Jeg føler meg så utrolig heldig! Deilig med virkelig norsk sommer. All den vakre naturen man blir oppmerksom på når sommeren virkelig slår til! Det er noen år siden sist jeg kan huske en sommer som denne.

I går satt jeg på trappa og tenkte på et spørsmål jeg fikk for en stund siden “Du har nå bodd her ett år, hvorfor har du ikke hentet flere ting til leiligheten din?” Denne personen har et poeng tenker jeg: “Hvorfor har jeg egentlig ikke hentet flere ting?” Jeg kom raskt til konkusjonen om at jeg føler jeg har mer enn nok, sånn det er nå. Jeg har to hyller med klær, noen sko, litt elektronikk, oljene mine, bilder og bøker. Det er det jeg eier i leiligheten min per nå. Den var full dekorert når jeg kom, så møbler trengte jeg ikke. Det er fargerikt og flott! Tre forskjellige gardiner, en rød komfyr, filleryer og en rød sofa. Jeg er veldig fornøyd, spesielt med de gule veggene! Elsker de <3

 

 

 

Hvor mye ting trenger vi egentlig?

For meg er det ikke de fysiske tingene som betyr mest, isteden er det folkene jeg har rundt meg, naturen og opplevelser jeg kan være med på! Når jeg tenker tilbake på hva jeg har vært med på i mitt 25 år lange liv, så begynner det å bli litt… Det er jeg veldig takknemlig for!

Det som gjentar seg når jeg skal fortelle om det jeg har vært med på er det ikke luksusen ved turen eller alle tingene jeg nevner. Det er alltid folk, latter, små hendelser man ikke var forberedt på, folk som stiller opp, et smil man fikk langs gaten av en fremmed person eller for eksempel en blomst som var plukket i veikanten… Det er de tingene som virkelig betyr mest for meg, som virkelig bringer frem lykken i livet! De små ikke materialistiske tingene i hverdagen som somregel ikke koster noe!

 

 

 

Har du noen gang tenkt på hva du forteller om når du skal gjengi en episode av ditt liv? Er de materialistiske tingene eller er det noe annet som dukker opp først?

I vårt samfunn i dag er det veldig press på hvordan vårt materialistiske ståsted ser ut. Hvordan alle andre oppfatter oss. Hvordan vårt uttrykk utad er for samfunnet. Er det virkelig slik vi vil leve? Jeg sier ikke at noen ting ikke er viktig, men er det nødvendig å ha en hel haug, eller å bytte ut all innredning i tid og utide bare for å følge moten? Hmm?

Det viktigste tenker jeg er at hver og en er lykkelig med de valgene de selv tar. Hva naboen, klassekameraten eller en tilfeldig person på gata tenker er virkelig ikke viktig!

Bare ha det i bakhodet at:

“De beste tingene i livet er ikke ting!”

 

 

#ting #natur #samfunnet #norge #opplevelse #tanker #sol #sommer #blomster #kjærlighet #mennesker #natureheart #foto #lykke #meg

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg