VAKRE DAME!

 

 

 

For nesten en uke siden var jeg på konsert… En skikkelig bygde konsert, der alle danser swing og morer seg. Det høres kanskje litt rart ut, men jeg pleier alltid og stå litt i bakgrunn av folkemengden og se etter noen som kan danse. Jeg elsker å danse!<3 Det er ikke alltid jeg finner noen, men den dagen fant jeg ett par som var skikkelig flinke! Etter en stund gikk jeg bort til de og lurte på om jeg kunne få en dans. Et litt nølende ja, men et ja var det i hvert fall. Vi endte opp med å danse hele kvelden, alle tre. Det var skikkelig morsomt. Jeg gledet meg over at etter en lang stund uten dans, var det endelig min tur igjen!

 

I går fikk jeg plutselig en invitasjon på Facebook til sommeravslutning for danseklubben her i nærheten, som jeg ikke visste eksisterte… Kanskje jeg leitet litt dårlig… hehe!

 

Jeg kjente ingen som skulle på avslutningen, og jeg hadde blitt informert av de jeg møtte på konserten at jeg mest sannsynlig ville være den yngste… Jeg tenkte for meg selv, “hva så!” Ung eller gammel, liten eller stor… Alle kan danse med alle!

 

Jeg bestemte meg for å dra. Jeg fortet meg å bli ferdig med fjøsstellet og kom meg av gåre. Når jeg hadde funnet frem, ble jeg sittende i bilen en liten stund og kjenne på følelsen av at jeg var spent! Jeg visste jo ikke hva jeg gikk i møte… Jeg gikk ut av bilen og mot lokalet.

 

 

 

 

 En vakker dame satt alene på trappen og tok litt luft. Jeg spør med et smil om munnen “Er det her det er dans?” Hun ser på meg og smiler tilbake og sier “ja, skal du også danse?”. Vi står og prater litt før vi omsider går inn i lokalet, hvor jeg sier til henne at “jeg slår meg ned sammen med deg” Hun svarer “ja, selvfølgelig”.  Hun forteller meg om sin første dag i danseklubben, og hvor takknemlig hun var for at det var en som virkelig tok henne under vingen og tok henne godt imot.

 

Jeg kunne ikke tenke noe annet om henne. Hun var min vinge! Hun var fantastisk med meg. Før jeg rakk og tenke noe mer på det var hun borte og snakket med en mann. Jeg kunne se hun snakket på mine vegne.

 

Etter en liten stund kom han mot meg og lurte på om vi skulle danse, jeg svarte selvfølgelig “ja”. Det var skikkelig gøy.

 

Jeg må innrømme at jeg har noen fordommer mot folkene som bor på landet (jeg er jo en av de). Det er ikke lett å komme inn på de. De har i mine øyne lett for å bli sittende å snakke om deg istedenfor å komme bort og slå av en prat. Denne gangen skulle jeg ikke la det skje! Jeg ville at de skulle snakke med meg, og ikke om meg. Jeg var tross alt der! Jeg tok meg sammen og gikk på hilse runde. Det viste seg at denne gangen kunne jeg nesten legge fordommene mine på hylla. Alle tok meg kjempe godt imot, men de fleste var veldig nysgjerrig på hvem jeg kjente og hvorfor jeg hadde kommet. Det er forståelig… Vi er alle nysgjerrige… hihi!

 

Etter denne kvelden satt jeg igjen med en enorm lykke følelse, over å ha møtt denne vakre damen som tok meg så godt imot! Det er utrolig hvor stor forskjell det kan gjøre at kun en i et nytt miljø aksepterer deg! Jeg tror jeg kan si med hånda på hjertet at jeg aldri har opplevd å bli tatt imot med en så godhet av en person som ikke kjenner meg noen gang.

 

Til deg vakre dame vil jeg bare si…

 

TAKK <3

 

 

 

#motivasjon #natur #dans #meg #hoppidet #fordommer #takk #godhet #nyemennesker #nytt #opplevelse #livet #livetmitt  # birkenstock #ikkespons

4 kommentarer
    1. Hei Emili!
      En slik god opplevelse er godt å ta med seg videre. Fikk du ordentlig kontakt med henne – det vil si har du fortsatt kontakt? Det kan bli en viktig innfallsperson for å komme inn i lokalmiljøet. Det er ikke så lett å komme inn i et lokalmiljø hvor alle har sin plass, og at det er vanskelig å stikke hodet fram, uten å få et rapp av en eller annen. Men hvis du går forsiktig og ydmykt fram, kan du få mange venner i lokalsamfunnet. Jeg har selv gode erfaringer fra et lite lokalsamfunn på godt (og litt vondt). Dansefoten er sikkert ikke det dummeste, om du ikke tråkker noen på tærne 🙂
      mvh Bjørn

    2. Så koselig 🙂 Og litt viktig hvordan man er selv også. Hvis du er åpen og går rundt litt, så hjelper det også. Men godt med noen som “hjelper” en litt 🙂

    3. Bjørn Isachsen: Per nå har jeg ikke kontakt med henne, men hun kan kontakte meg om hun vil ?? Du har helt rett, man må gå frem på «rett» måte ?? Dette kommer til å bli supert!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg