ROADTRIP!

 

 

Da har en lang uke på hele EN dag kommet til ende… hehe, og jeg er klar for ferie! Jentene kom opp til meg i går kveld, og overnattet til i dag. Det var så koselig! Jeg har så mange ganger tenkt på hvor heldig jeg er som får lov å ha dere i livet mitt! Dere er virkelig flotte jenter <3

Det første som skjedde når de kom inn døra var umiddelbar latterkrampe. Jeg satt med følelsen av å ikke klare å puste… hehe! Det eneste som kom ut av meg var noen skarpe pipelyder, som gjorde at jentene lo enda høyere og jeg klarte ikke å slutte. Dere er fantastiske <3

Hva skal egentlig til å få le så man føler hele kroppen vrenger seg i glede… jeg føler det kommer med en trygghet og en tillit til de man er sammen med! Det er ikke mange man får oppleve å gjøre det sammen med! Takk jenter!

 

 

Jeg sto opp rett over 07.00 og lagde pannekaker til oss!  I dag går turen over Hardangervidda på vei mot Bergen, og vi er så heldige å ha fantastisk vær! Allsangfaktoren er på topp… Mens vi kjører mellom daler, små fjelltopper og de blåeste vannene jeg har sett på lenge! Det er nesten ikke vind, og vannet er helt stille. Det er akkurat som vi kjører gjennom et maleri av norsk natur. Det er så vakkert, men samtidig så surrealistisk. Vi er så heldig her i Norge å ha så vakker natur så og si utenfor døra. Det som er litt leit er at de fleste av oss har nesten ikke sett noe av Norge…

Så fort vi får ferie kommer vi oss ut av Norge for vi skal til Syden som vi kaller det, mens resten av verden lengter etter det vi har i Norge. Vi har mange milliarder turister som besøker landet vårt vært år, men vi som bor her tar oss ikke en gang bryet og nyte det vakre vi har. Nå skal jeg ikke si at alle nordmenn er slik, men om man starter og spørre de man møter i forskjellige anledninger om hvor de har reist, kan i hvert fall jeg telle på en hånd de som begynner med og fortelle om plassene de har besøkt i vårt land Norge. De fleste begynner med alle landene utenfor Norden. Jeg syntes personlig det er utrolig synd. Det virker nesten på meg som alle andre kjenner landet vårt bedre enn oss. Er det sant?

 

 

Er det slik at vi ikke setter pris på det vi har her i Norge? Eller vet vi ikke hva vi har til gang til? Er det viktigere å se alt annet enn vårt eget land?

Hva er egentlig grunnen til at vi som oftest velger andre land enn vårt eget å feriere i?

Da jeg sitter her i baksetet av den lille blå bilen vår mens den vakre naturen omfavner oss med all dens prakt får jeg enda mer lyst til å utforske alle de plassene jeg enda ikke har vært i Norge. Det er akkurat som om uansett hvor jeg reiser i Norge kommer følelsen av at jeg befinner meg et helt annet sted enn Norge. Alt er så vakkert og jeg klarer ikke å innse at dette er vårt land.

Vakre Norge, takk for at du deler <3

#roadtrip #natur #hardengervidda #latter #norge #takknemlighet #ferie #jentene #vårtland 

4 kommentarer
    1. Norge er mitt førstevalg! Har syklet og gått Sør-Norge på langs og på tvers, både da jeg var ung – og nå når jeg er eldre. I Nord-Norge har jeg bodd, men Nord-Norge er enormt – det er umulig å komme over alt. Derfor har jeg ikke vært i Kirkenes eller Vardø, (men Vadsø og Nordkapp). Bil er utmerket å komme rundt i, men husk å stoppe. Din beskrivelse av fra baksetet er flott: Naturen omgir deg. Hvor går turen deres?
      Så har jeg bare vært i Norge? Jeg har vært i de fleste europeiske land, i Kina, USA, Australia (3x) og NZ, 10 ganger i Afrika, men ikke på Kanariøyene eller i Thailand (bare på flyplassen i Bankok). Vil gjerne tilbake til Afrika, men i sommer blir det Norge…..

    2. Bjørn Isachsen: Fantastisk å høre hvor du har vært i Norge! Du har definitivt sett store deler av Norge! Skikkelig imponerende! turen vår går denne gangen fra Hol til Bergen og tilbake, med masse stopp langs veien ? virkelig bereist må jeg si! Så utrolig gøy med reise! Gøy å høre hvor du har vært!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg