MEDITASJON VED STRANDKANTEN<3

 

 

 

I går var det første hele dag i Bergen, og jeg gledet meg veldig til å utforske plassen vi har vært så heldig å bo på!

Vi våkner opp til full panorama utsikt mot havet, hører fuglene kvitre og solen står høy på himmelen og ønsker oss velkommen. Jeg føler meg så takknemlig og heldig over å få lov til å oppleve dette stedet. Det er som en drømmeplass, jeg kan ikke tro det!

Vår egen vert er helt unik! Stiller opp når det gjelder den minste lille ting… jeg er mega imponert! Tusen takk for at du lar tre jenter invadere hjemmet ditt… hehe! Vi setter utrolig stor pris på din gjestfrihet, igjen… Tusen takk!

Etter din anbefaling tok jeg turen ned på strandpromenaden sammen med Healy. Jeg vandrer ned fra huset med utsikten mot havet, små sjøboder og båter skaper idyllen som hører sommeren til! Jeg går videre bortover veien, der små røde benker omringet at blomster står. Da jeg setter meg på benken for å nyte utsikten kan jeg kjenne en fantastisk ro. Det er ingen vind som treffer meg, bare varmen fra solen som steker mot ansiktet mitt!

 

 

 

Etter en pause i stillheten på benken tar jeg turen videre gjennom en allé av bjørketrær, hvor jeg i enden av alléen kan skimte sjøen, og høre den slå imot fjellkanten. Plutselig får jeg øye på en liten bukt, der det er noen som har lagt noen plankebiter nesten inn mot fjellveggen. Jeg setter meg der… Setter på en liten melodi i bakgrunn av sjøen som skvulper og fuglene som kvitrer. Jeg blir sittende og se utover, mens jeg tar inn alle inntrykkene sjøen har med seg inn til land. Jeg blir helt overveldet av følelser og finner meg selv så beveget av følelsene at tårene begynner å trille. Det er ingen tanker som streifer hodet mitt annet enn inntrykkene som kommer strømmende! Uten at jeg tenker mer over det, legger jeg meg ned med øynene lukket og bare tar inn inntrykkene mens jeg kobler helt ut i en meditasjon.

 

 

 

Da jeg åpner øynene igjen strømmer lykken gjennom kroppen, og jeg kan ikke annet enn å smile… Smile av hele mitt hjerte, hvor jeg kan kjenne følelsen av at jeg er oppriktig lykkelig. Jeg kjenner jeg har savnet vannet, og havet i livet mitt! Det er så mange følelser som vekkes i meg bare ved å få lov å være i nærheten av havet!

 

 

 

Hva er mitt neste trinn her i livet?

HAVET?

<3

 

#bergen #norge #utno #mittnorge #meditasjon #lykke #livet #sjø #tur #natur #natureheart #sol #utsikt #fantastiskvert 

 

4 kommentarer
    1. La følelsene bare komme i møtet med havet. Når føler jeg meg lykkelig? Å vandre i naturen gjør meg glad, men ikke nødvendigvis lykkelig. Jeg kan ikke, som Wergeland, bare drukne mine sorger i nærmeste blomst. Men bekymringene er lettere å bære ute i naturen. Virkelig lykkefølelse opplever jeg bare i to situasjoner – i møte med dyr i naturen og i møtet med mennesker i musikk. Derfor er møte med elg, rådyr, mår og reinsdyr, giraff, sebra og gnu uhyre spennende og personlig. Da føler jeg meg lykkelig. Meditasjon i naturen har jeg dessverre aldri prøvd. Vet jeg egentlig hva det er?

    2. Bjørn Isachsen: Når man stiller seg selv slike spørsmål får man alltid interessante svar tilbake. Man begynner faktisk å tenke på hva som i dette tilfelle gjør en lykkelig, eller ikke. Hva som i ens egen situasjon faktisk bringer frem den lykken. Nettop slik du beskriver! For meg er det ikke en eller to spesifikke ting/hendelser som gjør meg lykkelig, men det er utallige ting/hendelser. Jeg vet ikke direkte hva det er som gjør at den lykkefølelsen kommer, men når den først kommer vet jeg akkurat hva jeg føler <3 Har du aldri testet å meditere i naturen så foreslår jeg at du finner en fin plass og setter eller legger deg ned og bare lukker øynene og ER i det øyeblikket. Klarer du det kan det være du opplever en annen type ro enn det du har følt tidligere! Det er utrolig vakkert å oppleve!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg