LIVET SOM ER MENT FOR MEG!

 

 

 

Jeg er tilbake i Hallingdal etter en fantastisk uke i Bergen. Det er litt rart, men samtidig er det deilig å sove i egen seng igjen! Da jeg kom hjem i går ryddet jeg ut fra turen og satte meg ned i sofaen. Det var ingen lyder som tok min oppmerksomhet, det var bare meg, en kopp te og boken min. Jeg hadde rundt 100 sider igjen og var så utrolig spent på hvordan historien skulle ende. Boken heter “livet som var ment for deg”. En nydelig bok… Har du noen gang sittet og lest og tatt deg selv i å gråte fordi du er helt fortapt i boken? Det har jeg… Det skjer nesten hver gang jeg leser en god bok, enten det er kjærlighet, spenning eller noe annet. Det spiller egentlig ingen rolle, gråte skal jeg tydeligvis uansett! Hehe…

 

 

 

Jeg ble sittende i stillheten og bare leve historien, og jeg klarte ikke å legge fra meg boka. Før jeg visste ordet av det hadde det gått flere timer og boken var utlest. Jeg satt der igjen med tårer i øynene og en tomhet… Boken var ferdig! Jeg lengtet etter å få vite hva som skjedde, samtidig som jeg kunne tenke meg til det på et vis! Jeg satt der i sofaen og holdt boken så tett inntil meg, akkurat som om jeg aldri ville gi slipp på den. Jeg visste ikke helt hvorfor…

 

 

 

Etter en stund fant jeg ut hva som gjorde at jeg ikke klarte å bare slippe boka og si meg ferdig med den. Jeg følte boken var som en oppvekker! Hvor ofte går vi ikke å tenker på hva vi hadde før… Alt var mye bedre før, sier folk. Deretter drømmer vi oss bort i en verden av hva vi hadde før. Hva som hadde skjedd, om bare, det ene og det andre valget vi tok hadde vært annerledes. Mennesker vi mister, situasjoner som ikke går som planlagt…

Dette er virkelig livet! Hva skulle vi gjort uten motbakkene vi har karret oss opp, og det vi allerede har opplevd? Hvem ville vi vært da? Det er et utrolig godt spørsmål… Jeg kan ikke se for meg hvem jeg hadde vært uten motbakker og erfaringer… Da jeg sitter med disse tankene og jeg oppriktig ønsker at livet mitt skulle vært litt annerledes, så ender jeg alltid opp med den samme replikken på repeat: “Dette er det livet som er ment for deg” Det er virkelig meningen at jeg skal være igjennom akkurat de tingene jeg opplever fordi det er en mening med alt. I alle fall tror jeg det! Jeg skal vokse på hver eneste motbakke og opplevelse!

Dette er meg!

Jeg har kommet frem til at jeg ønsker av hele mitt hjerte å leve nettopp…

DET LIVET SOM ER MENT FOR MEG <3

 

#bok #livet #nuet #livetsomvarmentfordeg #hjemme #natur #utno #norge #norway #meg #utrfordringer #motivasjon #natureheart #godbok

4 kommentarer
    1. Veldig enig i det du skriver. Selv om jeg har levd et mye lengre liv enn deg, har jeg levd livet som er ment for meg, medbakker eller motbakker. Uten motbakker blir livet nesten for kjedelig, tror jeg, vi trenger utfordringer hele tiden. Jeg er ganske opptatt av ting jeg har gjort opp igjennom. Jeg ønsker meg ikke tilbake i tida. Slik var det før, men ikke nå. Jeg tror ikke jeg angrer på noen av valgene jeg har gjort. Selvfølgelig har jeg gjort dumme ting. Det har alle. Men er det noe / noen som står bak det livet du lever? Har du noen tanker om det?

    2. Bjørn Isachsen: Jeg er enig! Livet blir kjedelig uten litt utfordringer, men vi trenger også medgang så vi ikke gir opp. Utrolig flott at du klarer og se bare fremover og ikke vende deg tilbake! Dine to spørsmål har jeg ikke lagt noen tanker i foreløpig.

    3. Jeg tror som deg at det er en mening med alt…Og at det er en “plan” der ute. SAMTIDIG tror jeg også at vi lager livet slik vi vil ha det selv. Vi har stor påvirkningskraft på hvordan vi TAR ting f eks. Så jeg har en litt blandet mening her. Godt med bøker som griper en. Jeg gråter sjelden, heller ikke av bøker..Men jeg LIKER dem med hele meg likevel 🙂 Har bare et litt annet reaksjonsmønster enn andre har jeg funnet ut 😀

    4. frodith: så spennende! Alltid gøy å høre andres tanker ? jeg tror også vi har en enorm innvirkning, det er opp til oss å gripe sjansene ? vi er alle forskjellig! Det hadde vært litt komisk om alle hadde samme reaksjonsmønster. Det er mye mer spennende når man aldri vet hva man får se av en annen person!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg