SAKTE FILM!

 

 

 

 

I dag er en dag da alt går i sakte film. Ett minutt kjennes ut som at varer i mange timer. Jeg føler jeg får gjort mye mer enn det jeg pleier fordi tiden i mitt hodet går saktere… Hva er grunnen til dette? Jeg vet ikke… Jeg legger merke til detaljer ved mine arbeidsoppgaver som jeg ikke har tenkt på annet enn i forbi farten tidligere. Det er spennende, men forvirrende! Det er litt vanskelig for meg å forholde meg til dette. Det er akkurat som alle rutiner fortsetter som vanlig, men jeg får lov til å være en del av noe mer…

 

 

 

 

Geitene som har fargen som blir kaldt blå, fant jeg ut i dag at kan være fordi de har svarte og hvite hår om hverandre som gjør at jeg ser og opplever fargen blå. Det er for meg veldig fascinerende. Alle de små detaljene som vi tar forgitt, men som egentlig legger grunnlaget til hvordan vi opplever noe! Som for eksempel i går da jeg gikk tur, stoppet jeg å så på blomstene i veikanten. Der regndråpene fortsatt lå, til tross for at det var en enorm vind… Fargesammensetningene på de vakre blomstene, de små hårene som ligger tett i tett på stilken, som får den til å føles myk. ALT dette er vi omringet med, men som oftest tar vi det forgitt. I alle fall har jeg tatt meg selv i det flere ganger. Det hverdagslige stresset og maset dekker over det vakre og det som preger situasjonene vi opplever. Tenk at det er fåtall av oss som ser dette…

 

 

 

 

I dag etter fjøsen skulle jeg røre mysen på kok, som etter mange timer med røring og koking blir til geitost. Det var lenge siden jeg hadde gjort dette sist, og trengte en liten påminnelse om hvordan dette skulle gjøres. Etter å ha rørt en stund tok jeg meg selv i å nesten sovne, samtidig som jeg rørte… All dampen fra kjelen og varmen, gjorde meg skikkelig trøtt. Jeg kunne IKKE sovne! Jeg måtte finne på noe lurt…hehe! Telefonen hadde jeg lagt i andre enden av rommet, og jeg hadde ingen mulighet til å hente den… Kanskje like greit… hehe! Da kunne jeg risikere at mysen skilte seg og da blir ikke osten så god og konsistensen blir dårlig! Så det var ikke et alternativ… Så det jeg endte opp med å gjøre var igjen å fokusere på detaljene rundt meg. Hvordan alt fungerer og har sin plass i et stort system. Denne gangen maskiner, og ikke blomster, men like vel. Fascinerende!

 

 

 

 

Er det lenge siden du har tatt deg de ekstra sekundene til å studere noe, slik at du blir obs på detaljenes eksistens, da ønsker jeg og minne deg på det nå slik at du får gleden av dette i din hverdag igjen… Nettopp fordi detaljens eksistens i all fall for meg er med på å gi meg de øyeblikkene som tilfører lykke i mitt liv! Jeg ønsker at du også skal få nyte av dette!

 <3

 

#Detaljer #natur #natureheart #lykke #jobb #hverdag #motivasjon #tanker #meg #geitost 

 

4 kommentarer
    1. Får lyst til å kommentere en gang til, jeg. Har alltid hatt sansen for detaljer, selv om jeg i farten ofte overser dem. Detaljene er med på å fortelle hvor fantastisk naturen er. Alt har en mening. Og for oss mennesker er det spennende å se og oppleve hvor fantastisk den er innredet. Men det er ikke bare naturen som har sine detaljer. Å se hvordan mennesker opp igjennom har skapt ufattelige kunstverk fra det laftede huset til den største kirke med tårn og spir og med utrolig mange detaljer vi har lett for å overse. Lev livet langsommere er nok en sannhet det er vanskelig å leve opp til. Da noen for noen år siden foreslo at Lillesand skulle bli en “slow town”, haglet det med protester. Hvorfor ikke ta det litt med ro – en gang i blant – for å nyte tilværelsen?

    2. Jeg er veldig fokusert på de små og FINE tingene i livet. Det er de som er livet. Små øyeblikk, små detaljer, en bie, en spurv i en vanndam, regndråper på et blad osv… 🙂

    3. Bjørn Isachsen: Det er alltid så hyggelig at du kommenterer så kommenter i vei ? jeg er veldig enig! Det er detaljer i alle former, det kommer bare an på øyet som ser. Jeg vet med meg selv at detaljer for meg er ikke den samme tingen hver gang, det kommer an på hvordan jeg ser på noe. Elsker virkelig detaljene i ansiktet på en person. Hvor forskjellige men like ????

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg