FROKOSTEN UTE I DET FRI <3

 

 

 

 

Sola står høyt på himmelen allerede, og jeg sier til bonden selv “I dag kommer det til å bli en fin dag” klokka var ikke mer enn 07.00, men allikevel var det litt varme i været! Sånne dager som dette er helt unike <3

Da vi hadde melket noen omganger, fant vi ut at vi skulle ta frokosten ute på beite sammen med geitene. Jeg gikk inn og smurte fire skiver til oss hver. Et godt lag med meierismør og ost på toppen! Gleda meg allerede.

Ferden gikk ut på beitet, langt opp under Hallingskarvet. Det er bare andre dagen geitene er på beite så de er fortsatt veldig avhengig av oss som ledere av flokken. Da jeg først hadde kommet meg et godt stykke opp mot Hallingskarvet så jeg at jeg hadde mistet halve flokken. Da bar det ned igjen for å hente de. Får virkelig god trim når jeg går opp og ned disse bratte bakkene! Fantastisk, kunne ikke vært bedre faktisk! Etter mye frem og tilbake fikk jeg og bonden samlet geitene og ført de videre innover i fjellet.

 

 

 

Etter en stund fant vi oss en bakke der alle geitene slo seg til ro for å beite, mens vi spiste matpakka vår. Å… som jeg gledet meg til den matpakka! Skulle tro det var reine gourmet maten, men litt klemt brødskive smaker så fantastisk ute på tur! Vi satt der en stund hvor geitene bare gikk rundt oss i fred og ro, og ingen av oss sa et ord! Dette var virkelig en fantastisk start på dagen. Det kan virkelig ikke bli bedre nå.

Jeg sitter nå på over 1200 Moh og ser utover fjellene mens jeg spiser matpakka mi, da en enorm takknemlighet fyller hele kroppen min! Da realiteten streifer meg…

Dette er virkelig jobben min <3

 

 

 

 

#prestholt #seter #seterdrift #geit #kje #babygoat #natur #natureheart #landskap #fjell #norge #hallingskarvet 

8 kommentarer
    1. Jeg synes du er helt herlig! Du vet hvordan du skal nyte livet, og ser gledene der de finnes <3 Brødskive med smør, en geit oppi ansiktet, grønt gress og fluer som kiler. LIVET 🙂 Og du nyter det i fulle drag, og det er så bra!! Fortsett med det 🙂

    2. Frokost ute i naturen må være himmelsk. Må nøye med ute på verandaen. Det er ikke så aller verst det heller. Geiter må være allrighte dyr? Høres slik ut. Jeg har i alle fall ikke noe imot geiter, både her og i Afrika, hvor geiteflokkene går fritt rundt og beiter. Og så er de festmat i Afrika. Det virker som geiter er mer flokkdyr enn sauer. Har møtt en geiteflokk en gang på en vei i Breheimen. Det var som å møte en mur. Lurte på om det var plass til meg. Det var ikke noe problem, men halve flokken måtte bort og snuse på meg før de gikk videre… Du kommer jo til å bli svært godt kjent med dem.

    3. Bjørn O Isachsen: ute på verandaen er også veldig deilig! Geiter er flotte dyr, men veldig krevende og nysgjerrige! Dette er geitene jeg jobber med til dagelig, så kjenner de veeldig godt fra før ??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg