BADENYMFEN <3

 

Hvor mange dager er det siden jeg fikk muligheten til å vaske håret? Hmm… Tror det blir fem i dag… kanskje på tide og finne en plass og bade!

Det er nydelig vær ute og jeg har nettopp kommet hjem fra beitet med geitene. I fjor hørte jeg bonden snakke om at det var et veldig fint sted å bade i elven litt ute på myra, men grunnet veldig dårlig vær i fjor så ble det ikke noe bading… I år er det nye muligheter!

Jeg tok med meg såpe, nye klær og Healy og gikk utover myrene for å se om jeg kunne finne denne flotte plassen de hadde snakket om. Etter en liten gåtur var jeg der. Flere små elver som rant mellom steiner og fjellknauser. Et bitte lite fossefall og en kulp nede i bunnen. Dette måtte være plassen! Så vakkert<3 Det er helt utrolig å finne noe slikt som dette… Virkelig! Dette er et øyeblikk som blir lagret i hjertet mitt!

 

 

 

Jeg rigget meg til med håndkle og såpe mens jeg forsøkte å finne den letteste måten og komme meg ut til kulpen uten å falle på de glatte steinene, men så endte jeg opp med dette isteden…

 

 

 

Se for deg et kvinnfolk på nesten 180cm krype ut til midten av elven for så å nesten falle… Latterkrampen kommer, og gir seg virkelig ikke. Så er det tid for innsåping av håret og det lille det er av vind kommer akkurat da, og blåser mitt eget hår inn i øynene mine slik at jeg ikke klarer å åpne dem, hvor jeg kommer til konklusjonen om at jeg skal fra stående posisjon bare duppe hele hodet under vann for å få ut såpen. Jeg ender til slutt veldig fornøyd sittende i elva med såpe over alt! Jeg tenker for meg selv at jeg endte opp med å få vasket håret i hvert fall… Kanskje ikke like grasiøst og idyllisk man kanskje kunne se for seg med disse omgivelsene, men, men. Det resulterte i hvert fall i en god latter!

Da jeg først klarte å være litt stille kunne jeg høre elven veldig tydelig klukke og fuglene kvitre og idyllen kom krypende tilbake! Jeg satte meg på en steinhylle midt i det lille fossefallet for å tørke, det var helt magisk! Så høyt oppe på fjellet og det var faktisk vindstille, blåhimmel og sol! Wow!

 

 

 

Takk for denne flotte opplevelsen moder jord<3

 

#Badeute #norge #mittnorge #utno #natur #natureheart #landskap #seter #seterdrift #fjell #hallingskarvet 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg