TIDEN VI HAR TIL RÅDLIGHET!

 

 

Tankene er et eneste stort kaos, dagene går og jeg vet ikke en gang hvilken dag det er når folk spør… Ikke det at jeg vet det til vanlig heller! Det er andre ting som er viktigere tenker nå jeg! Dagene og timene går så i ett at jeg tenker aldri på hvilken dag det er, bare på hva som skal gjøres i løpet av dagen. Før jeg vet ordet av det så var det kveld igjen, og jeg går en ny dag i møte.

Jeg har tenkt litt på dette med tid. Hvor lang tid har vi egentlig? Når vi sier “Det kan vi vente med til neste uke…” Stiller jeg meg selv spørsmålet:

KAN VI EGENTLIG DET?

Hvor lang tid vi er tildelt her på jorden vet man aldri. Neste spørsmål som kommer opp er da… Lever jeg livet mitt slik jeg ønsker det? Elsker jeg livet mitt slik det er per i dag? Svaret på dette spørsmålet varierer, noen dager er svaret tydelig “JA” og andre dager er det “NEI”. Når jeg stiller meg selv disse spørsmålene og jeg kommer frem til at jeg egentlig ikke er så lykkelig med et eller flere av valgene mine lenger, setter jeg meg ned for å finne ut hva som har endret seg. Når jeg har kommet frem til hva jeg ikke er fornøyd med lenger, setter jeg meg ned og drøfter min egen livssituasjon objektivt med meg selv, for å finne ut hvordan jeg skal gå frem for å komme meg inn på rett sti igjen. Det høres kanskje rart ut og drøfte noe med seg selv på denne måten, men det er faktisk ganske effektivt. Merker jeg at jeg blir inhabil mot meg selv, diskuterer jeg det med en venninne, så kommer vi frem til en løsning sammen. 

 

 

 

Jeg ønsker til en hver tid og bruke livet mitt på alt som bringer med seg glede og lykkefølelse! Noen ganger tar jeg feil av hva jeg tror jeg vil like og da slutter jeg. Ganger sånn som nå, hvor jeg finner noe jeg virkelig liker, blir jeg. Dette er kanskje vanskelig å forstå for noen, men for meg er det viktigste lykke, trivsel og gode mennesker. Ikke finest bil, hus og hva naboen sytes om det jeg gjør.  Det er selvfølgelig viktig med penger, fordi det trenger man for å klare seg i dagens samfunn, men det er til syvende og sist ikke det som er grunnen til at jeg er lykkelig. Dette er selvfølgelig forskjellig fra person til person hva som gjør en lykkelig, men for meg er det dette som er realitet!

Jeg må innrømme at jeg blir skremt når noen klager over livet sitt, men ikke gjør noe med det. De bare sitter der og misunner andres liv… Hvorfor ikke gjøre det beste ut av ditt eget! Det er ingen andre enn deg selv som taper på å leve et liv du ikke vil ha.

Prioritet nummer 1!

Finn ut hva som gjør deg lykkelig og hold deg på den stien!

DU VIL IKKE ANGRE, DET GJORDE I HVERT FALL IKKE JEG <3

 

 

 

#lykke #tid #levlivet #settprispålykken #action #sluttoftere #proiritering 

2 kommentarer
    1. Du tar opp et stort tema. Hva bruker jeg tiden til? Vi sier at tiden går. I Afrika sier de at tiden kommer. Det gjelder å leve hver dag. Det gjelder å ta imot den sjansen en ny dag gir.
      Ja, det er lov og stanse opp og reflektere over bruken av tid. Var det en fornuftig bruk av tid? Det er ganske sundt i det hele tatt å reflektere litt over livet – underveis. Jeg likte godt at du ikke fokuserer på hva ved bruken av tid som gjør deg lykkelig. Kanskje lykken ligger i det å gjøre andre lykkelige?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg