GJENSYNSGLEDE!

 

 

 

 

Det er ikke mange dagene jeg har vært borte… Det er faktisk bare to! Det føles så kort, men så lenge. Tenk at på bare to dager så har kjeene blitt større. Det er akkurat som om geitene kjefter på meg når jeg kommer i fjøset. Det er spesielt ei som lager en skikkelig konsert. Det er akkurat som om hun sier: “Hvordan våger du og bare reise fra oss?”.

Da vi var ferdig å melke og turen gikk ut på beitet fikk jeg føle på akkurat det de mente. Alle kom bort til meg og skulle vise sin takknemlighet, men det var også to som kom smygende opp bak meg og tok et godt tak i håret mitt og dro til! Jeg er ikke hårsår, men jeg følte hele håret skulle bli geite mat. Tenk på det… Om jeg hadde gått ut på beitet og kommet tilbake uten hår. Det hadde hvert komisk!

Geitene sto ved siden av meg så lenge i dag, at noen av de kom litt i bakkant av flokken og begynte og hyle. De ville så absolutt ikke være alene. Jeg kan tenke meg de satt med noe av den samme følelsen som når man velger lag på kanonball… Det er et lag man helst vil være på, og de forsto nå at den sjansen var på vei til å gå fra de! De ville ikke være på mitt “lag” for å si det sånn!

Etter en stund satt vi igjen med fire kje som ikke ville gå fra oss og tre av de lå rundt meg der jeg satt! En enorm kjærlighet, men kanskje ikke den dagen de hadde sett for seg. En dag i fjøset!

 

 

 

 

Det er så hyggelig med dyr, uansett hvor lenge man er borte kommer velkomst komiteen og tar deg “godt” i mot hver gang man kommer hjem. Denne gangen kanskje litt aggressivt, men, men.

Takk for velkomsten dere <3

 

#velkommen #hjemme #prestholt #hallingskarvet #fjellet #geit #seterdrift #seter #natur #natureheart 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg