DE MAGISKE TIMER!

 

 

 

Rett før solen finner veien opp om morgenen, og veien ned om kvelden men også litt etter, er det en mystisk stemning… Jeg kan kjenne magien i luften! Jeg kaller de timene, de magiske timer! Det er de timene hvor temperaturen er perfekt en sommer morgen eller sommer kveld. Det er perfekt for nye møter, romanser og vennskap! Man ser situasjoner med nye øyne. En spenning og nesten forelskelse… 

Jeg sitter på trappen utenfor huset mitt og den siste timen før sola går ned har startet, og jeg kan kjenne sola fortsatt varme. Fuglene kvitrer og en liten gutt løper rundt på gresset med en blomsterkrans på hodet, som jeg har laget til han. Han ser ut som er indianer… Magiens indianer <3

Tankene strømmer på, men denne gangen er det vanskelig å finne ut hva de egentlig vil. Det er bare et tankekjør, ikke noen klare tanker. Jeg har følt i det siste at jeg svever litt. Jeg bare eksisterer, alt er en rutine… Jeg trenger ikke tenke! Jeg har derfor jeg heller ikke har klart å sette meg ned og nyte magiens time tidligere i år!

 

Men nå er tiden inne!

 

 

 

 Jeg nyter de siste solstrålene før solen går ned. Temperaturen er fortsatt høy og jeg sitter å ser ut i løse luften. Kjærligheten inntar kroppen! Det er ikke en sånn kjærlighet man har til et annet menneske. Dette er en kjærlighet tildelt moder jord, som et tegn på nærhet. Jeg kan ikke beskrive hvor takknemlig jeg er for denne nærheten. Jeg blir helt emosjonell, og begynner nesten å gråte. Det er så nære på at alle sluser åpner seg, men nei! Da jeg lukket øynene mine var de fylt opp til randen med tårer og en liten tåre renner nedover kinnet mitt. Jeg tørker den vekk med hånden.

Jeg tenker i mitt stille sinn, jeg har nettopp hvert vitne til et av sommerens magiske øyeblikk!

Takk <3

#sommer #mystikk #kjærlighet #norge #mittnorge #tanker #magisk #timer #sol #natureheart #natur

4 kommentarer

Siste innlegg