LØNN FOR HARDT ARBEID <3

 

Jeg sitter å stirrer ut i løse luften og tar meg selv i å tenke på mat, frokost ute i naturen! Kan man tenke seg en bedre måte å starte dagen på?

I dag fikk jeg æren av å se resultater av hardt arbeid. Jeg var ferdig med den siste runden med melking, og alle geitene ble sluppet ut. Til vanlig ville de ventet på meg slik at jeg kunne fulgt de ut på beite, men ikke i dag. I dag løp de rett ut på beite, skrikende av glede uten å snu seg en gang. De hadde fullt fokus utover…

 

 

 

Jeg ble stående igjen, og høre lyden av løpende geit oppover veien, for så å se at de tok av sted ut på myra. Gjett hvor de gikk! Utrolig, men de gikk nettopp der jeg har fulgt de nå i flere uker. De gikk akkurat der de skulle! Jeg kjenner at jeg er stolt over at de endelig klarer å gå alene, men også litt lei meg for at maten kanskje må spises inne i dag.

Det kan kanskje høres litt rart ut, men det er utrolig masse jobb å gjøre de trygge på beite, når det er et år siden sist de gikk der. Geiter er VELDIG skeptiske dyr og reagerer på de miste lyder, og elsker rutiner. Det er derfor en “liten” utfordring å komme dit at de går å beiter helt selv. Det er en skikkelig milepel for sommeren.

I dag var endelig dagen kommet!

 

 

 

Maten ble selvfølgelig ikke spist inne i dag heller… Jeg fant meg en fin plass i nærheten der jeg hadde med meg tekoppen, skive og kjeks <3 Det var fortsatt så tidlig på dagen at det var foreløpig ingen turister på Prestholt! Nydelig med litt alene tid. En helt fantastisk start på dagen!

Takk <3  

 

#hardtarbeid #seterdrift #seter #sommer #hallingdal #norge #utno #frokost #natur #natureheart 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg