VENNER FOR LIVET!

 

 

 

De fleste av oss har det vi kaller venner, og noen av oss er så heldige å ha en eller flere venner som stiller opp uansett hva som måtte skje. Som aldri viker unna om en vanskelig situasjon dukker opp, som alltid ser løsninger. Sistnevnte er en unik vare! Det er absolutt ingen selvfølge å ha slike venner. Jeg personlig er utrolig heldig fordi jeg har flere som alltid stiller opp, og hvor jeg alltid stiller opp for de. Selv om jeg har disse fantastiske menneskene rundt meg nå, så har det virkelig ikke vært sånn bestandig.

Jeg kan huske på et tidspunkt da jeg var yngre jeg satt på baderoms benken og gråt fordi jeg ikke hadde noen venner. Jeg kan huske mammas stemme klart og tydelig si til meg “Nå tuller du vel, du har jo flere” Hvor hun så ramset opp navn på “venner” av meg. Disse var ikke venner. De var mennesker som gikk i samme klasse som meg, eller som hun hadde sett meg sammen med. Jeg hadde faktisk ikke en eneste venn og ringe. Jeg var blitt utstøtt, ikke akseptert og var ikke velkommen.

 

Det virket som om ingen visste jeg fantes… Jeg husker denne følelsen som om det var i går jeg satt på baderoms benken… Jeg fikk i etterkant vite hva som gjorde at jeg ikke hadde venner på dette tidspunktet og det var ene og alene grunnet rykter. Du vet, alle andre vet bedre enn det du selv gjør… Det er helt utrolig!

Jeg sitter her i dag og er så ufattelig takknemlig for alle dere som stiller opp og som jeg får lov å stille opp for. For at dere er dere selv, og aksepterer meg for den jeg er! Jeg vet at jeg er utrolig heldig som har kommet til et tidspunkt der jeg kan se for meg at vi vil være der for hverandre for alltid. Jeg har ikke ord for hvor takknemlig jeg er for det!

 

 

 

Husk å alltid sette pris på de du har rundt deg, det er ikke en selvfølge at de er der! De er der fordi de liker deg, ønsker deg i livet deres, og vil det beste for deg! Og… ikke minst du er der for dem!

Venner for livet er virkelig ikke en selvfølge så ta vare på de!

 

#venner #foralltid #livet #meg #stilleopp #takknemlig #elskerdere 

6 kommentarer

Siste innlegg