JEG FØLTE JEG BLE DRATT UTENFOR STUPET!

 

 

 

Jeg sto der, bare så ut over et vanvittig stup, fossen bruset under meg, og jeg kunne se en hel masse turister som vandret på en bro i nærheten for å ta de perfekte bildene. Det var mange tanker som streifet meg… Jeg føler meg utrolig heldig som får lov til å oppleve slik natur på så nært hold. Samtidig kjente jeg virkelig på hvor enorm respekt jeg har for naturen, deres krefter og kreasjoner.

Jeg sto der fortsatt å bare så ned i djupet… Den brusende elva, stein, fjell og litt gress helt nederst i dalen. En flott fargesprakende regnbue lå flott plassert over  bruset fra fossefallet. Det var akkurat som den trollbandt meg. Jeg fant ut etter en liten stund at jeg fikk se å legge meg ned på magen å se ned. Jeg følte meg ikke helt trygg stående så nære kanten. Mens jeg lå der var det akkurat som jeg ble dratt med utenfor stupet for å se på alt det vakre dalen hadde å tilby. Jeg så alle krikene og krokene, alle steinene som var skalet av. Jeg kunne se hvordan ett lite tre kunne klamre seg til en liten jord flekk som lå på en fjellhylle nettopp fordi den ikke ville falle. Jeg kunne se hvordan folk herjet rundt det bratte stupet uten noen form for respekt for djupet!

 

 

 

Naturens herligheter!

Jeg ble liggende på magen en liten stund til, og bare kjenne på følelsen av å være en del av djupet. En grøssende følelse gufset gjennom meg, men det jeg satt igjen med var lykken av å få lov til å oppleve naturen i mitt eget land. Hver eneste gang jeg ser en ny plass blir jeg like imponert over hvor vakkert landet mitt er! Jeg føler at hver gang er det som at jeg får lov til å tre inn i en eventyr verden og oppleve vårt flotte land gjennom historie og opplevelser.

 

 

 

I dag var det nettopp det jeg gjorde… Vøringsfossen <3

Takk vakre Norge for tillitten!

 

#Vøringsfossen #Norge #Mittnorge #utno #sommer #eventyr #foss #fossefall #natur #natureheart #følelsen

 

6 kommentarer
    1. Var du der nettopp? Nå som det er så tørt, trodde jeg de kanskje hadde sluttet å slippe vann i Vøringsfossen. Menneskene har nemlig prøvd å “kontrollere” moder natur, men aller nådigst slippe vann i fossen nå i turistsesongen. Moder natur lar seg ikke kontrollere bestandig, i alle fall ikke i år.
      Ja, slike naturopplevelser er unike og du har dem med deg seinere i livet som en god ballast. Men, for meg kan folk gjerne gå i kø til Prekestolen, Kjerag, Trolltunga eller Galdhøpiggen – uten meg. (Kan jo med en viss god samvittighet si at jeg har vært der FØR det ble “moderne” – men ikke på Trolltunga eller Galdhøpggen, men derimot Glittertind!)
      Det er ikke så mange naturperler som ikke er berørt av oss mennesker, jeg har mine egne naturherligheter som jeg nesten vil ha for meg selv, selv om Lars Monsen nettopp tok “hele Norge” til ett av disse stedene. Naturperler fins nesten over alt bare du har øynene med deg. Det vil jeg si om deg Emili at du har ikke bare øynene med deg, men alle sanser er med i inntrykket. Da først har en mulighet til å naturen inn over seg fullt og helt.

    2. Bjørn Isachsen: Ja, jeg var der for ikke mange dagene siden og fossen var der i all sin prakt! Nei, moder natur liker seg best på sine egne premisser 🙂 Det er faktisk helt utrolig hvordan man ser folk velge å gå i kø i naturen… Tusen takk! Så utrolig hyggelig at du kan føle det jeg opplever gjennom det jeg skiver! Igjen masse tusen takk :)!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg