TAKK, FOR AT VI ALLE ER FORSKJELLIGE <3

 

 

Mine tanker, følelser, opplevelser eller meninger er ikke like dine… Mine reaksjoner, utfordringer eller sorger er ikke like dine… Tenk så fantastisk! Uansett hva vi er med på, og uansett hva andre mener om hva du eller jeg gjør, har det ingenting å si. Vi er alle skapt med muligheter… Forskjellige muligheter og utgangspunkt, men alle har en mulighet! Det kommer bare an på hva vi ønsker å gjøre med den muligheten. Det er ikke slik at man nødvendigvis bare har en mulighet, men som oftest står man ovenfor en mulighet av gangen!

Tenk hvor fantastisk det er å tenke på at selv om vi kan se like ut på utsiden er vi så forskjellige. Vi alle utfyller hverandre på en eller annen måte!

Jeg pleier ofte å tenke på om jeg noen gang har møtt noen som har akkurat de samme styrkene som meg på akkurat likt nivå, og kommer det noen gang til å skje? Jeg tror at uansett hva vi holder på med, eller hvor vi befinner oss, så vil det alltid være noen som er bedre eller dårligere enn deg og meg.

 

 

 

Jeg finner meg selv alltid smilende når jeg tenker på dette! Jeg blir så fasinert over vår hjerne, kropp og sinn. Vår bakgrunn, opplevelser og erfaringer som former oss til de vi er nettopp i dag. Det er rart, men godt å tenke på at i morgen er vi noen “andre”. Vi er en dag eldre, og vi har levd noen timer lengre, og erfart mer.

Jeg er så takknemlig for at vi alle er forskjellige, og flinke på forskjellige ting. Tenk hvor kjedelig det hadde hvert om vi alle hadde hvert like! Da ville fleste parten av oss blitt nødt for å eksempelvis jobbe med noe vi ikke hadde likt, vært venner med noen vi ikke gikk så godt overens med, eller hatt en livssituasjon man ikke var helt tilfreds med, fordi alle ville det samme!

Isteden er vi så heldige at vi alle er FORSKJELLIGE, og det er ingenting som kan bli bedre enn det!

Jeg tenker ofte på forskjeller, og fasinerer meg over de! Jeg vet at til tider er det vanskelig å akseptere forskjeller man selv ikke er vandt med, men forsøk! Ta deg noen sekunder og tenk på senarioet om alle skulle hvert like… Hvordan ville du følt det da? Uansett hvor du gikk ville “kloner” av deg selv vandre rundt. Alle er helt like deg og meg…

Jeg kjenner selv at det hadde vært mitt største mareritt!

 

 

 

Forskjeller er fantastisk syntes jeg, og jeg kan ikke takke mange nok ganger om dagen for at jeg får lov å holde på meg det jeg liker takket være…

AT VI ALLE ER FORSKJELLIGE!

Takk <3

 

#forskjeller #meg #unik #alleerforskjellige #norge #natur #natureheart #tanker #følelser #opplevelser #sommer #utno

6 kommentarer
    1. Ja, vi er forskjellige på mange nivå, gutt – jente, ung – gammel, lærd – leg osv. Til og med eneggede tvillinger er forskjellige – til dels svært forskjellige inni. Hvis ikke denne forskjelligheten hadde vært der, hvor kjedelig hadde ikke livet vært? Jeg føler meg svært forskjellig fra meg selv som 25 åring. Det er 50 år siden. Vet ikke om jeg hadde kjent igjen meg selv hvis jeg hadde møtt meg selv den gang. Jeg er glad for at jeg ikke skal det.
      Men forskjellen trenger ikke å være en hindring, f.eks. i ekteskapet. Vi må lære å leve med at vi er forskjellige – på godt og vondt, men håpe på at kommunikasjonen oss imellom er så bra at det ikke fører til konflikt.

    2. Bjørn O Isachsen: Forskjeller er utrolig vakkert! Det viser våre styrker og svakheter og beskriver oss! Jeg personlig elsker forskjeller, endringer og ulikheter, det er spennende! Det for meg gir meg en indikasjon på at ingen noen gang kan bli utlært fordi noen vil alltid se hva du og jeg ser fra en annen vinkel og oppleve noe annet enn hva vi gjør!

    3. Det siste du skrev der er utrolig viktig. Livet er en lang historie om utvikling som det er spennende å ta del i. Å bli utlært blir vi aldri!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg