HISTORIENS GJENNFORTELLING!

 

 

 

Jeg gikk nedover bakken til museet i Hol, og satte meg til rette i en bakke for å få oppleve kulturens spill! Mens jeg satt i bakken kunne jeg kjenne sollyset som skinte gjennom skyene, og jeg kunne se at det regnet så vidt det var. Regnet var så varmt, at jeg ikke kunne kjenne når dråpene traff huden min. Det er virkelig ikke ofte dette skjer at det er så varmt at det er behagelig at det regner. Sommerlukten av regnet som treffer den tørre bakken! Ubeskrivelig <3 Den tørre sanden som danner et støvlag i luften som skaper den beste lukten som finnes om sommeren… Lukten av det våte regnet som treffer den tørre bakken er helt unikt!

Sommer for meg<3

 

 

 

Jeg satt der å nøt kulturhistorien i Hallingdal gjennom et flott skuespill, fantastisk harding fele, og lur- spill. Jeg kunne kjenne den flotte historien leve gjennom musikken som så flott strømmet ut over plassen. Hvor vi alle var så heldig å få oppleve årets visning av Holsdagen. I år var det et fiktivt bryllup som sto på planen. Alle var kledd i vakre bunader, og kunne representere de forskjellige stadiene i livet gjennom denne folkedrakten. Det var virkelig vert å ta seg turen! Så koselig, og annerledes. <3

Da var det tid for at jeg skulle forlate plassen, og i det jeg skulle gå kunne jeg kjenne den gode følelsen av dagens opplevelser som fylte kroppen! Fantastisk! En dag fylt med kultur, latter og flotte minner!

Takk <3

Hva var det siste kulturminnet du hadde?

#kultur #norge #historie #halling #Hallingdal #mittnorge #utno #sommer #følelsen #kulturminne #latter 

4 kommentarer
    1. Forstår din glede over møtet med kulturen i Hallingdal. Jeg har en fetter der familien har hytte på Golsfjellet. Han ble så begeistret over dialekten i Gol at han gikk over til å snakke hallingdøl – og det gjør han fortsatt. Viktig med kulturelle røtter, og bondekulturen fra Hallingdal og Valdres blir jo satt pris på. Fint å oppleve slikt.
      Synes stadig jeg har kulturelle møter og opplevelser. Det er riktignok en stund siden jeg var på en ordentlig konsert, men sesongen starter snart opp igjen. Men jeg var nettopp en tur i Setesdal – det er jo en kulturreise bare det…..

    2. Bjørn Isachsen: Helt enig. Kultur er fantastisk! Det beskriver ofte historien til stedet og menneskene man befinner seg på. Jeg personlig syntes det er veldig interresant ?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg