EN SØNDAG MORGEN <3

 

Det er søndag morgen, et vakkert sollys skinner inn gjennom vinduet mitt på soverommet. Jeg kan ikke tro at tre dager med “fri” allerede er over og jeg skal hjem igjen… Jeg setter på meg klær, ser ut vinduet og nyter solen som treffer ansiktet mitt… Det er noen skyer på himmelen, men ikke mange. Jeg lager meg en kopp te og tar med meg et kakestykke ut på plenen.

Jeg har lagt telefonen min igjen inne, og kjenner med en gang at jeg klarer og slappe av på en annen måte. Det er ingenting som kan mase på meg. Ingen som kan forstyrre roen som skapes rundt meg, og i meg. Bladene på trærne begynner og skifte farge. Høsten har ikke kommet for fullt, men det er ikke lenge til! De vakre fargene, stemningen og lyset som bare oppstår om høsten. Det er unikt! Bena mine er godt planta i gresset, og jeg kan kjenne de små gress stråene som kiler meg under føttene… Helt herlig!

 

 

 

 Jeg kjenner en enorm takknemlighet for at alle årstidene våre er forskjellige og at de skaper en endring i hverdagen vår som vi blir nødt for å forholde oss til. Slik at vi slipper å ha en og samme rutine året rundt. Med endringer fra naturen kommer blant annet nye innspill, nye temperaturer og nye utfordringer. Noe som gjør at vi blir nødt for å tenke gjennom vår hverdag på nytt, og tilpasse oss dette! Noen av oss vil få mulighetene til å se noe nytt, mens noen av oss liker det gamle vante. Vi gjør det samme som i fjor for det fungerte da, og har alltid fungert.

Tenker vi slik som vi alltid har gjort mener jeg at vi setter hjernen vår på autopilot og lar erfaringene ta helt overhånd og vi tenker ikke på nytt. Kanskje dette året at vi kunne gjort noe annerledes slik at hverdagen vår hadde blitt mer effektiv, slik at vi hadde eksempelvis fått mer tid. Dessverre er det ikke alle som tenker slik. Det er lett og kjøre seg fast i det gamle vante og bli der fordi det er komfortabelt. Det skjønner jeg! Endring kan være skummelt, men i de fleste tilfeller ender det opp med det bedre fordi vi tenkt oss om en gang til og forbedret situasjonen!

 

 

 

Kanskje flere vil se det vakre denne tiden har å tilby oss, om de kobler ut autopilot og begynner å tenke <3

Sollyset som skinner meg i ansiktet, den varme te koppen og friheten av ingen påvirkninger, mens jeg fryder meg over naturens endringer, skapte den perfekte søndag morgningen for meg!

Takk <3 

 

#frihet #ingentelefon #naturen #natureheart #norge #høst #endring #detgamlevandte #te #meg #utno #vakkert #utsikt 

4 kommentarer
    1. Forandring fryder, er det noe som heter. Ja, der er jeg enig med deg. Det er likevel ikke alle forandringer som er like velkomne, og i år ble vi minnet om høsten så alt for tidlig, på grunn av tørken. Men JA, vi går en vakker tid i møte – akkurat som om naturen har sin egen “Pride”-festival! Enjoy!

    2. Jeg liker årstidenes forandringer, men her er det jammen meg vår på noen måter nå..naturen skjønner ingenting :-/ Helt grønt.. Endelig liksom… Men blir nok snart høst.. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg