DA VAR SETERLIVET OVER…

 

 

Sommeren… Hvor ble den av? Jeg er nå tilbake i leiligheten min og tenker på hvor fort sommeren i år bare fløy forbi. Jeg sitter å tenker tilbake på de vakre stundene, der jeg fikk lov til å sitte alene sammen med jentene mine ute på beite og kjenne vinden i håret og solen i ansiktet! En vakker tid, en slitsom tid, men vakker!

Alle stundene jeg lo, gråt og skrek! Dere aksepterte alt! Dere er så vakre! Jeg kommer til å savne å sitte sammen med dere hver dag, og småprate. Jeg som kunne snakke med dere om alt! Uansett hva jeg sa til dere var dere alltid der for meg klar for å gi meg en real rygg massasje, eller gi meg kos i ansiktet så jeg følte jeg spiste hår i mange dager etterpå. Jeg er så uendelig takknemlig for at dere er dere og at jeg har fått lov til å tilbringe tid med dere i snart 1,5 år.

 

 

Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle kunne se forskjell på 200 geit, jeg hadde aldri trodd at jeg skulle bli så glad i dere, men der tok jeg feil! Dere har alle deres personlighet som gjør at jeg klarer å skille dere! Jeg får ikke sagt det nok… Dere er virkelig unike!

I går var dagen da vi flyttet ned på gården og dere startet protesten tidlig på dagen. Dere skrek over lengre tid fordi dere ville ut i naturen, men jeg kunne ikke slippe dere ut fordi vi skulle reise. Det visste jo selvfølgelig ikke dere, så dere fortsatte protesten! Da lastebilen endelig kom gikk dere så fint på rad og rekke som om dere aldri hadde gjort noe annet! Dere er flinke dere! <3

Nå i dag tror jeg realiteten og hverdagen traff dere litt for hardt og brått. Konstant skriking etter mer fôr, også har jeg følelsen av at dere klager over at dere må være inne i fjøset hele tiden istedenfor å være fri som fuglen. Det skjønner jeg veldig godt!

 

 

 

Jeg sitter midt i gangen der jeg legger ut mat, og koser med dere! “De vakre jentene mine” <3 Jeg legger armen rundt dere og legger kinnet mitt inntil kinnet deres i tur og orden, og visker dere i øret…

Det er ikke lenge til neste år! <3

Takk for i år!

 

#seterliv #stølsliv #gård #geit #bebigeit #natur #takknemlig #landskap #samtaler #venner #jentenemine #elsker #norge 

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg