FLUE PÅ VEGGEN I EGET LIV

 

 

 

Alt er tåkete rundt meg, ikke fysisk men psykisk. Hva har skjedd de siste dagene? Jeg vet sannelig ikke… Ikke det at jeg ikke husker hva jeg fysisk har vært med på, men tankene mine har på en måte vært på “pause”. Jeg fôrer geitene som vanlig, men i dag er det akkurat som om jeg personlig ikke er med på det… Det føles ut som kroppen går på autopilot. I hodet mitt kan jeg se meg selv jobbe. Det er akkurat som om jeg er en flue som sitter på veggen og ser på meg selv. Det er litt ubehagelig må jeg innrømme! Det er lenge siden jeg har opplevd dette…

Jeg blir litt frustrert for jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det… Hvordan jeg skal komme meg ut av “Flueperspektiv” tilbake til livet mitt! Jeg ønsker ikke å sitte på sidelinjen i mitt eget liv!

Det er dette som kanskje blir omtalt som en ut av deg selv opplevelse… Jeg føler det allikevel ikke det sånn. Jeg er jo her, bare ikke i nuet! Akkurat som om jeg har sett meg selv gjøre dette før. Det viktigste for meg er å leve i nuet og være lykkelig, men akkurat nå føler jeg meg “fanget” i en situasjon jeg ikke helt vet hvordan jeg skal komme meg ut av.

Etter en stund er jeg “tilbake” i min egen kropp. Jeg kom til å tenke på at denne situasjonen jeg nettopp var en del av kan jeg tenke meg at det er flere som også har opplevd, eller er inne i.

 

 

 

Jeg har funnet ut at for meg, så er svaret for å komme seg ut av tåken: FOKUS! Hvilket fokus har man i de daglige rutinene? Har man i det hele tatt fokus på noe, eller går alt på autopilot? Dette er nok forskjellig fra person til person. Mitt fokus når denne “tåken” lå over meg, og jeg så meg selv jobbe fra et “flueperspektiv” ble mitt fokus å kjenne etter på hver minste lille bevegelse. Hvordan grepet mitt rundt spadehåndtaket var, hva jeg så på, hvordan blikket mitt streifet over alle detaljene i fôrsentralen, hvordan min posisjon på gulvet hadde påvirkning på mine bevegelser osv… Jeg brøt ned alle fysiske og psykiske gjøremål til bitte små biter. Som om jeg aldri hadde gjennomført noen av oppgavene tidligere. Denne typen fokus fikk meg tilbake til meg selv, i nuet… Deilig, etter å ha sett min egen kropp handle “uten” meg i flere dager.

FOKUS for meg er en viktig del av hverdagen og når det forsvinner er det viktig å finne det tilbake!

ENDELIG ER FOKUSET TILBAKE!

 

#fokus #flue #egetliv #nuet #norge #meg #fortvila #autopilot #tåke #livet #livetmitt 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg