STOLT!

 

 

 

 

Det har virkelig regnet i hele dag, og det har ikke vært veldig fristende å gå ut, selv om jeg liker regn!

Ca kl 16.00 lettet det, og jeg kom meg ut så fort som mulig. Jeg trengte virkelig å fylle på min egen krukke meg lykke! Jeg gikk sakte gjennom skogen, og bare hørte på regndråpene som falt fra buskene, og fuglene som kvitret. Bare siden i går har skogen blitt mer fargerik! Den tåkete verdenen jeg har funnet meg selv i de siste dagene har lettet og jeg er kapabel til å se detaljer igjen. Det er så deilig!

Jeg føler jeg lever igjen!

Jeg er meg selv igjen!

Jeg setter meg ned på huk og studerer fargene i en kvist jeg har funnet, mens jeg hører lyden av Healy som løper rundt meg av glede for at regnet har sluttet! Jeg finner fort ut at en kvist ikke bare er brun, slik vi ofte tegner den. Den har så mange fargekombinasjoner som gjør at vårt øye ser den som brun. Er det ikke fantastisk!

 

 

 

Oppe på utsikten min, der jeg pleier å sitte er det nå helt stille. Healy har satt seg ned ved siden av meg, og vi bare nyter stillheten sammen <3

Jeg har lurt på hva som er grunnen til at jeg ikke har vært kapabel til å ta inn følelser, lyder og detaljer den siste tiden. Jeg tror endelig jeg har funnet ut hva som er årsaken til det… STRESS… Jeg trodde ærlig talt jeg ikke holdt på med sånt! I hvert fall ikke i den grad at det ville gå ut over meg selv. Men tydeligvis!

Jeg gjør alt av gjøremål så fort jeg bare kan så jeg kan sette meg ned å ikke gjøre noe som helst! Jeg gleder meg hvert et sekund til å ikke gjøre noe. Det er ikke likt meg! Jeg liker å være aktiv, men nå er jeg sliten… Ikke så sliten fysisk, men psykisk.

 

 

 

Alene der jeg sitter finner jeg meg selv si høyt og tydelig:

– Du er bra nok som du er!

– Du gjør en kjempe jobb Emeli!

– Jeg er stolt av deg!

– Slapp av: You got this!

Jeg sitter igjen med en følelse av stolthet som fyller hele kroppen. Det er ikke den følelsen du får når noen andre er stolt av deg, men den viktigste følelsen… Den du får når du er stolt av deg selv. Det var nettopp den følelsen jeg fikk oppleve i dag!

Takk <3

 

#stolt #meg #jeg #stoltavmegselv #norge #stillhet #natur #naturenslyder #natureheart #stress #fysisk #psykisk #lykke #lykkekrukke

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg