FLYMODUS- KOBLE AV FOR Å KOBLE PÅ!

 

Etter jeg var ferdig i fjøset i dag, var jeg så mentalt sliten. Følelsen av å “måtte” være tilgjengelig hele tiden tok kveletak på meg. Jeg visste ikke hva som hadde fått glasset til å renne over, men noe måtte skje. Jeg la bort Mac’en, og satte telefonen på flymodus. Den roen som senket seg i rommet var helt unik. Jeg kjente jeg fikk rom til å puste igjen. Jeg satte meg godt til rette med boken min og leste nesten ett kapittel før jeg fikk en enorm trang til å gå ut.

 

 

Jeg åpnet døren ut og en varme som nesten ikke kan forventes av en norsk sommer slo imot meg. Det var så deilig. Dugget lå fortsatt i gresset, og speilet solstrålene slik at de små dråpene så ut som diamanter. Det var helt nydelig! Jeg fikk følelsen av å vasse i diamanter. En veldig spesiell følelse, men magisk. Rett nedenfor huset har de som bor over meg en grønnsaks hage, hvor de også planter andre vekster. Det er alltid så spennende å ta turen ned dit for å se om det er noe nytt som ønsker å vise seg. I dag var ringblomsten i full blomstring, det var så nydelig! Alle de vakre, varme fargene! Wow… Jeg satte meg ned i gresset selv om det var litt vått, og bare pustet inn høst luften!

Der jeg satt kunne jeg kjenne den varme vinden kjærtegne ansiktet mitt, mens den deretter danset videre blant gress stråene. Jeg følte meg så heldig som fikk lov å være en del av dette. Det er virkelig ikke en selvfølge! Privilegert er ordet jeg leter etter! Jeg er privilegert som får være en del av naturens bevegelse og dans.

Jeg bestemte meg for å sove litt, med et forsøk på å få litt overskudd, og glemte i dette å sette telefonen tilbake på vanlig modus. Jeg må si: Det var helt nydelig! Slippe å bli avbrutt i hvilingen min og kunne nyte dagen uten ytre påvirkninger. Jeg kjente virkelig på hvor lenge siden sist jeg hadde koblet av.

 

 

 

Etter en dag i flymodus satt jeg igjen med en følelse av frihet! Istedenfor å fordele bruken av telefon, og Mac utover hele dagen gav jeg meg selv tid til å gjøre det nødvendige morgen og kveld. Det var så deilig!

Jeg tenkte for meg selv…

Flymodus var den “letteste” måten å koble av for å koble på!

Takk for at jeg fikk en real påminnelse om livet! <3

 

#flymodus #kobleavforåkoblepå #livet #norge #natur #natureheart #påminnelse #lettelse #deilig #diamanter #dugg #sol

2 kommentarer
    1. Hva er vel livet uten mobil? Kom akkurat over noen notater om at i perioden 1972 – 1980 hadde jeg ikke telefon i det hele tatt – og overlevde!
      I dag har mobilbruken tatt helt av – flymodus er en ting, skru den helt av er noe annet, men den må ikke ta over i livene våre…

    2. bjørn Isachsen: Hehe, ja leve uten mobil er vel noe vi i min generasjon ikke har sett så mye til. Selv om flymodus ikke er å skru av telefonen helt så blir jeg ikke forstyrret om jeg ikke ønsker det. Det for meg er veldig tilfredsstillende 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg