FLAMMENE <3

 

Det er en annen hverdag, en annen tid, en annen fortsettelse. Jeg sitter i stua å hører lyden av flammene som blafrer i ovnen. Varmen begynner å bre seg ut i rommet, og jeg føler meg mer og mer tilfreds. Jeg sitter i en rød Chesterfield stol med teppe over meg og bare lytter til flammenes lek. Jeg åpner døren til ovnen et lite sekund for å se på flammene. De er så unike, så enestående, så flotte! De tar meg inn i en annen verden. En verden der jeg kan slappe helt av og bare nyte. En verden der jeg er fri!

 

 

 

 

Tankene slutter å spinne for et øyeblikk og jeg kan virkelig kjenne på varmen som treffer ansiktet mitt! Litt nært, men behagelig.

Lyden av flammene får meg til å slappe av. De får meg til å forlate denne verdenen. De tar meg med på en reise… En reise som ikke likner noe annet jeg har vært med på tidligere.

 

Jeg sitter ute under stjernehimmelen foran et bål sammen med mange andre. Det er helt stille, bare lyden av flammene og vinden i trærne. En av de som sitter rundt bålet med meg begynner å synge. Det er en yndig liten melodi… Melodien tar meg med på en reise… En reise som ikke har vært lett. Som ikke alltid har gått som det burde, men som endelig etter mye slit kan se målet langt borte.

 

En tåre renner nedover kinnet mitt der jeg sitter i min røde Chesterfield og drømmer meg bort i flammenes historier. Tenk hvor mye flammene har vitnet og opplevd. Noe som de ønsker å fortelle videre, og noe de aldri vil dele med noen.

 

 

 

 

Det røde

Orange

Gule…

Sprakende, leende, levende

Banebrytende

Flott, vakkert, yndig, brutalt

Elsk

Flammer fra fortiden, nåtiden, datiden.

Velkommen

Lev med oss

For oss

Støtt oss!

Dere vet så mye

Så mye mer enn…

OSS!

Så fortell:

Røde, Orange, gule

Fortell

Vi venter i spenning, slipp oss inn!

Elsk

Kjære flammer…

Elsk

Av Emeli Torvund

 

#flammer #historier #drømmer #dikt #norge #natur #bål #fire #spenning #natureheart #egenskrevet 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg