STJERNE LILLE <3

 

 

 

En stjerne, flere stjerner, alle stjernene… Hvor mange stjerner ser vi egentlig? Det er blitt mørkt ute, og det er skikkelig stjerneklart. Lyset fra inngangsdøra gjør det litt vanskelig å se, men allikevel… Så mange stjerner! Jeg står på parkeringsplassen utenfor huset å bare ser opp på himmelen. Uansett hvor jeg ser kan jeg se noe nytt. Tenk på det! Alt det vi kan se med det blotte øye og hva som egentlig eksisterer. Tenk på alt som finnes der ute som vi ikke vet om…

Blikket mitt leker med stjernene, og jeg forsøker å finne de kjente stjernetegnene: Kalsvogna, Lillebjørn, Oreons belte osv. Eller… Egentlig er det di jeg har kjennskap til. Jeg blir alltid like lykkelig når jeg får øye på Kalsvogna, det er som alt det jeg har sett tidligere bare viskes ut og jeg må begynne på nytt.

Jeg ser for meg barn som drar på vogna laget i stjerner, som leker fritt oppe på himmelen… Det er så vakkert! Jeg må virkelig klype meg selv i armen for å minne meg selv på alt det vakre jeg får muligheten til å se bare fordi jeg tar meg tid til å se det, og åpner opp for det!

Omsider kan jeg kjenne jeg er tilbake på parkeringsplassen og øynene kjemper mot lyset fra utelampa. Hodet mitt er lent så langt tilbake at jeg kan nesten kjenne bakhodet berøre skuldrene mine, og tankene mine forsvinner igjen…

 

 

 

Stjerne lille blink for meg…

Blink for meg i all evig tid.

Jeg vil ikke miste deg.

Du er det trofaste som aldri endres.

Selv om det virker sånn.

Stjerne lille…

BLINK FOR MEG!

Du er lyset på nattehimmelen min.

Du er lyset for meg.

Stjerne lille, blink for meg.

Vis meg veien til målet mitt.

Vis meg veien hjem!

Du som alltid skinner.

Skinner så vakkert.

Jeg kan alltid stole på deg

Du er lyset som skinner for meg

For alltid!

Stjerne lille blink for meg.

Den svarte nattehimmelen trenger deg

Du

Og bare du

Blink for meg…

STJERNE LILLE<3

Av Emeli Torvund

 

#Stjerner #ute #norge #norway #utno #blinkformeg #baredu #natur #natureheart #nattehimmel #natt #himmel 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg