TA VARE <3

 

 

 

Solen steker meg i ansiktet… Jeg nyter det siste av høsten så lenge det varer! Trærne som litt tidligere i uka var gule er nå nesten brune. Jeg kan ikke fatte hvor tiden egentlig blir av… Jeg som følte at sommeren nettopp hadde startet, og før jeg visste ordet av det så var sommeren historie, høsten på hell og vinteren påbegynnende.

Fra jeg var liten har alltid “de voksene” klaget over hvor fort tiden går, og at desto eldre man blir desto fortere går det. Jeg har alltid tenk på de som rare, og ikke forstått helt hva de mener med at “tiden går så fort”… Den går vel ikke noe fortere selv om man blir eldre har jeg tenkt… Et minutt er et minutt, og et år er et år, men allikevel kan jeg per i dag kjenne på det de eldre alltid snakket om.

Det er så mye som skjer til en hver tid at dagene bare går, man husker knapt nok hva man spiste til middag dagen før… Spør noen om hva som skjedde i forrige uke så må de fleste sjekke kalenderen sin… Jeg befinner meg nå på akkurat samme sted som de omtalte “voksene” gjorde da jeg var liten.

 

 

 

Jeg føler kanskje ikke at tiden går fort, men at det er så mye som skal gjøres til en hver tid at tiden i seg selv ikke strekker til. Så booker man hver eneste dag så full at vi nesten ikke rekker å puste… Er det rart vi føler at tiden går fra oss? Nei, egentlig ikke. En vanlig hverdag ser som regel slik ut: Man står opp, går på jobb, kommer hjem fra jobb, lager mat, “slapper av”, legger seg selv… Når de fleste av oss slapper av så stirrer vi på en telefon eller en annen skjerm. Jeg opplever veldig sjelden at folk som “slapper av” bare sitter å nyter nuet, tenker, leser en bok, eller rett og slett bare logger av omverden og setter av tid til seg selv.

For meg selv kjenner jeg at om jeg ikke setter av tid til meg selv klarer jeg til slutt ikke “puste”, jeg blir sint og sur. Alle rundt er bare i veien og jeg klarer ikke å stille opp for meg selv en gang. Jeg hører en del på podcaster for tiden og akkurat nå er det “she did it her way” som er på agendaen. Etter hvert intervju blir den som ble intervjuet spurt om hva som er ikke diskuterbart i deres hverdag… Nesten alle nevner tid til seg selv, meditasjon, koble av, eller liknende. At ikke flere av oss forstår viktigheten av det er egentlig rart!

 

 

 

Mitt nåværende dags mål er minimum 10 minutter hvor jeg er prioritert. Får du ikke til mer enn 1 min til å begynne med, så gjør det! Alt dette handler om er bare å huske deg selv. Huske å dyrke deg…

Til de av dere som ikke har noe “deg tid” per i dag utfordrer jeg dere å skaffe dere det!

Til de av dere som er kjent med dette fortsett å dyrke deg! Dere gjør en flott jobb!

HUSK! DET ER DU SOM MÅ LEVE MED DEG TIL SYVENDE OG SIST!

TA VARE PÅ DEG, DU FORTJENER DET <3

 

#norge #tavare #natureheart #du #deg #meg #prioriteringer #barn #tid #podcast #jegogmeg

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg