VINDEN

 

 

Jeg ser ut på hva den kraftige vinden gjør med alt vi har rundt oss. Trærne kjemper for å beholde røttene nede i jorda, fugene sliter med å komme seg til nye plasser. Det ser ut som alt går i sakt film. Vinden har et så godt grep rundt alt vi ser rundt oss, og det virker som om den liker det… Liker å endelig ha kontroll!

Vanligvis kan vi kjenne en svak vind i bakgrunn av solens varme. Vindens friske pust etter en lang varm dag. Vindens kjærtegn mot kinnene våre når regnet besøker oss, men aldri så sterkt kjenner man vinden som når den opererer alene! I dag er det litt overskyet, og vinden har makten. Det er ikke en sånn kald og guffen vind, men en vind som bærer meg avgårde. Ved hjelp av dens varme hender flytter den meg enkelt fra en plass til en annen. Jeg blir tatt tilbake til følelsen av to gode armer som holder rundt meg og ikke gir slipp, fordi jeg trenger nettopp det. Jeg føler at de omsorgsfulle armene ønsker å lede meg trykt gjennom stormen og slippe meg av på neste holdeplass uten en skramme.

 

 

 

Jeg skulle egentlig bare ut for å hente ved, men nå står jeg her… Helt alene midt på plenen utenfor huset og bena rikker seg ikke. Jeg lukker øynene og bare er i vindens bevegelser… Jeg overgir meg! Jeg har lukket øynene nå, og det er helt tomt i hodet mitt. Jeg slapper av! Vinden tar meg med på en berg- og dalbane tur som er så myk som en silke pute. Den verner om meg som om det er dens eneste oppgave.

Jeg åpner øynene og jeg kjenner jeg er helt stiv i kinnene, det er ikke fordi jeg har sittet uten en stund, men fordi jeg ikke klarer å slutte å smile.

Smile for at jeg fikk æren av å være med på dagens berg- og dalbane tur… Vinden!

Takk <3

 

#vinden #norge #takk #natur #naturenskrefter #følelser #bilder #foto #nuet #kjenneetter #natureheart 

6 kommentarer

Siste innlegg