“BABY STEPS”

 

En ny morgen, en ny mulighet! En ny mulighet til å lære noe nytt. Hver dag våkner jeg med en nysgjerrighet for hva det måtte være jeg skal lære i dag. Jeg forbereder meg selv på å være kapabel til å ta imot ny informasjon hver dag, fordøye informasjonen, og lære av det!

Det første jeg tenker på når jeg åpner øynene er hvilke mål jeg har for dagen, eller… Nå lyver jeg litt. Det er faktisk mat, hva jeg skal ha til frokost… Jeg er sulten! Deretter kommer tanken på dagens mål, og følelsen av iver etter å komme i gang!

Mange tenker på mål som noe stort og skummelt, noe man ikke vil nå på en stund, et såkalt “hårete mål”… Det trenger nødvendigvis ikke å være det! Jeg har selvfølgelig de store målene som jeg nesten ikke klarer å tenke på fordi de gjør meg litt redd, men samtidig så glad at jeg kan kjenne på den vakre forelskelses følelsen. Ja, du hørte rett… Jeg er forelsket i mine “hårete” mål, og jeg er stolt av det!

 

 

De daglige målene for meg er “baby steps”. Det er ett eller flere mål som fra utsiden ser ut som verdiløse med tanke på mine “hårete” mål, men nei… Disse “baby stepsene” som jeg legger inn i min hverdag bringer meg ett og ett lite steg nærmere målet mitt. Jeg pleier å si til meg selv når dagene er litt grå, og jeg ikke ser helt enden på visa… At: Om du tar mange nok av disse små søte “baby stepsene” Emeli så vil de ende opp i ett eller flere “håret” mål på lang sikt. Det har jeg virkelig troa på!

 

 

Det tar tid å bli flink til noe, det tar tid å være investert, det tar tid å bygge noe fra bunnen, men vet du hva… Jeg bryr meg ikke! Dette skal jeg klare uansett hva folk sier er lurt eller ikke. De fleste kommer ofte med kommentarer som:

 

  • Emeli du skulle ikke heller tatt en master nå som du har en bachelor?
  • Du vet jeg så en ledig stilling som vil passet deg perfekt!
  • Markedet er veldig vanskelig akkurat nå, så kanskje det er best at du…
  • Når har du tenkt til å “slå deg til ro” Emeli?

 

Jeg kunne holde på i det uendelige, men til syvende å sist er det mitt liv, og det er jeg som skal leve med mine valg, og min hverdag ingen andre! For meg så ser jeg på disse kommentarene som frykt. Andre er redde på mine vegne fordi de selv kunne aldri gjort det jeg gjør, har gjort, eller vil gjøre. Andres frykt kan ikke styre mine valg om ikke jeg lar de… Jeg har også ting jeg frykter eller er redd for, men om jeg skal være helt ærlig er det jeg frykter aller mest… Er frykten jeg vill sitte igjen med om jeg visste jeg aldri turte å prøve… Ikke en gang for meg!

Så hver dag står jeg opp med intensjonen om et nytt “baby step”, og tenker: Dette er for DEG Emeli, DINE mål, og DITT liv!

Fortsett med dine “baby steps” du også!

JEG HEIER PÅ DEG <3

 

#babystep #mål #meg #fordommer #mittliv #frykt #daglig #gjøremål #håretemål #natureheart #jegheierpådeg #dittliv #liv #kjærlighet #foto #bilder 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg