LITT HVERDAGSMAGI <3

 

Det er tidlig en høstmorgen, det har begynt å fryse på om natten… Det knaser når jeg går på småsteinene på gårdsplassen etter nattens frost. Jeg kan kjenne at det begynner så smått og bli vinter, men jeg er ikke helt klar for det enda… Jeg henger fortsatt igjen i høsten, de flotte fargene og de deilige luktene! Jeg kjenner at det er nå på tide å gi slipp, gi slipp på høsten og ønske vinteren velkommen. Jeg har innsett nå etter noen dager med frost, og tendenser til snø at høsten er offisielt over. Litt trist, men samtidig har vi en vakker årstid i møte… Vinteren <3

 

 

Mens jeg går bortover gårdsplassen oppover mot kjeene kan jeg plutselig se noe som rører seg rett ved inngangen til kje- hallen. Jeg stopper helt opp, og myser litt for å klare å se hva det er… Som jeg trodde… Det er en rev. Den har vært inne i hallen. Jeg er egentlig ikke bekymret for at det skal ha skjedd noe med kjeene. De er rundt 60 stk mot 1. Den kampen er enkel. De kommer til å vinne. Det jeg var mest spent på var hvor han ville begi seg nå. Jeg kan se den tykke reven bevege seg smidig ut fra hallen mellom noen myse stamper også legger den seg helt i ro og for så å se på meg. Jeg stirrer på den… Den er så vakker! Jeg klarer ikke ta øynene fra den. En vakker rød pels, med en hvit liten haletipp, og det vakre fjeset! Det er virkelig lenge siden jeg har sett en så flott og stor rev på så nært hold. Jeg står stille helt til den har løpt langt inn i skogen.

Jeg er så imponert! Den lå så stille så lenge å bare så på meg! Jeg hadde forventet at den skulle løpe alt den kunne for å komme seg av gåre, men nei. Det tok seg faktisk tid…

 

 

Jeg blir like fasinert hver gang jeg ser et vilt dyr. Selv om de er helt “vanlige” er de nesten litt eksotiske syntes jeg. De kommer så nære, men allikevel så er de så langt unna. De er så ekte, men allikevel så nær fantasien fordi vi ikke ser de så ofte. Jeg står der igjen å hører på kjeene som skriker av full hals etter mat, mens jeg betrakter en sti som går videre opp i skogen, og tenker på den vakre reven jeg nettopp så… For så at jeg i mitt stille sinn takker for hverdagens magiske øyeblikk <3

Takk <3

 

#hverdagsmagi #rev #eksotisk #bilder #foto # natur #kje #villedyr #norge #gård #gårdsdrift #høst #vinter #histore #mittliv 

8 kommentarer
    1. Jeg er av de privilegerte som har sett og opplevd ville dyr på nært hold og blitt fascinert av det – ikke bare i Afrika.. Også rev, elg, rådyr, hare, mus, røyskatt og bever. Artigst var likevel da jeg var på jakt etter en orienteringspost og jeg var dypt nede i en kløft på vei mot posten, da jeg plutselig fikk se oppe i lia en mår som kom luskende. Jeg ble stående musestille og se på det elegante dyret. Bare et par meter unna ble den oppmerksom på meg, kikket en kort stund nysgjerrig bort på meg før den lusket videre. Da kunne jeg endelig puste inn!! Fantastisk!

    2. bjørn Isachsen: Wow! Takk for at du delte den historien! Jeg har aldri sett en mår på ordentlig… Når du deler denne historien tenker jeg på hvor mye vi opplever “tilfeldig” og hvor mye glede det gir oss, når noe ikke er forutsett eller planlagt ! <3 Ønsker deg en flott Lørdag!

    3. Så heldig du er som fikk sett en rev så nærme. Det er et av mine ønsker. Enig i at høsten er en vakker årstid. Spesielt med tanke på fargene og lukten 🙂 Men vinteren kan virkelig være vakker på mange måter den også. Vi får nyte vær årstid, på hver sin måte.

    4. naturogfhoto: Disse hverdags hendelsene er av stor verdi! Utrolig takknemlig! Er faktisk veldig glad i alle årstider på hver sin måte. Alle tider har en egen magi! <3 Takk for at du tok deg tid til å lese!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg