STILLHETEN I MEG SOM VISER VEI!

 

 

 

Etter en lang dag inne, kom jeg meg endelig ut! Det er deilig å sitte inne og kjenne på varmen fra sola, når jeg vet kulda har ankommet. Jeg går ut på trappa, og Healy følger stille etter. Han sitter foreløpig fint ved siden av meg, men jeg kan se det kribler i bena hans etter å få løpe så fort som de små benene kan klare å bære han. Jeg ser han higer etter frisk luft, nye lukter og tur!

Jeg føler noen dager at naturen har så masse å si at selv om jeg går på tur alene med Healy så er det så mye lyder… Det er akkurat som om jeg ved feiltagelse ramlet inn døren til et teselskap som en u-buden gjest. Alle skravler med et lydnivå som ikke likner noen ting for å forsøke å bli hørt.

 

 

 

Andre dager er det helt stille… Det er ikke en eneste lyd. I hvert fall kjennes det ikke slik. Jeg kan høre mine egne tanker, jeg kan reflektere over det som opptar tid i mitt liv akkurat nå. Jeg får virkelig kjenne på en ren alene tid med meg! Det er så godt! Det var nettopp denne følelsen jeg kjente på i dag da jeg gikk i skogen. Kjente mosen som ga etter under skoene mine, solen som stille, og forsiktig rørte ved kinnene mine. Det er så rørende og så vakkert!

Jeg følte meg helt alene, men på en god måte! Naturens nærhet, men i stillhet. Min tilstedeværelse, men ro. Alle tankene mine klarer å snakke for seg uten at jeg trenger å “delta”. Selvfølgelig er jeg med, men ikke aktivt. Jeg lar tankene bare flyte, som i et åpent hav… Og det er helt fantastisk!

Etter denne flotte turen trer jeg atter en gang inn i varmen, og får virkelig kjenne på en enorm takknemlighet!

Takknemligheten for den stillheten i meg som viser vei!

Takk <3

 

#natur #norge #stillhet #meg #deg #utno #hallingdal #tur #sol #varme #takknemlighet #bilder #foto #kjærlighet #hund

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg