STORBY VS LANDET

 

 

 

Jeg føler meg liten. Nesten litt innestengt… Utrolig rar følelse! Rundt meg er det bare høye bolig blokker. Noen av de blokkerer faktisk sollyset! Jeg går rundt på rommet for å finne et sted der lyset kommer gjennom… Endelig, gjennom vinduet der jeg sitter på sykehuset i Bangkok kommer det endelig litt sollys inn. Det er virkelig helt fantastisk. Selv om jeg går fra hotellet, til taxien hver dag er det rart og ikke ha muligheten til å kjenne på naturen slik jeg er vandt med.

Jeg sitter der i en off white lenestol og drømmer meg vekk. Til vanlig når jeg er hjemme drømmer jeg meg vekk til varmere strøk og kan ikke vente til neste gang sjansen byr seg slik at jeg kan reise på nye eventyr, men akkurat nå lengter jeg hjem. Jeg lengter hjem til det gamle vante. Til det jeg vet er trygt, og kjent. Jeg tror faktisk jeg har opplevd nok på en stund og kunne trengt en pause. Det er virkelig ikke noe jeg trodde jeg kom til å si eller tenke noen gang!

Jeg lengter hjem til skogen, trærne og den friske luften. Jeg kjenner på roen som endelig har senket seg over reisefølget. Vi har nå innsett at alt har nå til syvende og sist gått bra og vi kunne ikke drømt om noe annet. Jeg må innrømme at jeg opptil flere ganger på turen har lurt på hvordan dette skal gå, og hvordan utfallet kom til å bli, men nå kan jeg si med sikkerhet at alt kommer til å ordne seg. Det er helt uvirkelig å tenke på at etter så lange dager så kan vi endelig skimte en ende på dette. Det er jeg glad for!

 

 

 

Lukten av eksos vil snart bli byttet ut med lukten av granbar. Utsikten fra vinduet mitt på hotellet som i dag er et parkeringshus og høye boligblokker, vil snart bli byttet ut med utsikten til en liten sjø og en vakker skog. Jeg kan virkelig ikke vente med å kunne våkne opp, gå rett ut av døra og nesten fra første steg være i og med naturen!

Nature Heart <3

 

#naturen #storbyen #natur #foto #hjem #lengte #reise #altgikkbra #lettet #sol #utsikt #drømme #norge #Thailand #Vietnam #utland 

4 kommentarer
    1. Duften av natur er viktig å ha med seg. Storbyer er et slags frivillig fengsel – en mister kontakten med det opprinnelige. Håpet du kunne skrevet litt mer om det….

    2. Du er jo absolutt inne på det – du gjør jo dine betraktninger fra en stor by – riktignok i Asia. Kunne du tenke deg å bo i Oslo?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg