ET TÅKELANDSKAP…

 

 

Jeg står der, i midten av et tåkefylt landskap. Jeg har på meg en tynn, flott turkis kjole. Håret mitt henger rett ned. Den kjølige vinden som kjærtegner de bare armene mine og de allerede røde kinnene.

Det kommer en dag for alt sier de…

I dag var dagen da jeg skulle få lov å være midtpunkt… Jeg skulle få lov å være modell! Jeg gledet meg til å se hva hun hadde planlagt og hvordan hennes kunst ville utvikle seg fra start til slutt.

Det er helt stille og stråene vaiet i vinden rett ved siden av meg. Hele omverdenen er nå sperret ute og jeg er alene, og bare tar inn det vakre tåkelandskapet. Med et varmt ullteppe rundt meg observerer jeg stråenes dans i vindens daglige rutine. Jeg ser tåken som snor seg langs vannflaten og skjuler utsikten til de vakre små øyer, bare litt lengre ute i vannet.

 

 

 

Da var tiden inne… Kameraet var stilt inn og vi var begge klare. Hun kommer å henter ullteppet og skynder seg tilbake for å få tatt de bildene hun ønsket før jeg skulle begynne å fryse så alt for ille. Det var så deilig å stå der og bare puste. Puste inn naturens tåke og min usikkerhet. Usikkerheten som hviler i det ukjente, det som ikke er mulig å få øye på enda.

Jeg befinner meg i midten av tåken, stillheten, roen og kulden. En vakker vinterdag i desember!

Takk <3

 

#tåke #foto #natur #meg #midtpunkt #kunst #norge #står #vind #vaieivinden #natureheart #stillhet #fotoshoot #tåkelandskap #tur 

5 kommentarer

Siste innlegg