BLÅTIME MED EN SMAK AV “DETTE FÅR DU TIL!”

 

Som liten gledet jeg meg alltid til desember. Jeg hadde lært at om man var heldig kunne man oppleve blåtimen. Jeg hadde sett det flere ganger på jul i blåfjell, men hvert år var det like koselig hver gang den første blåtimen kom.

Nå sitter jeg foran ovnen og har nettopp lest ferdig boka mi! Den var helt fantastisk, for et spark i rompa og mer til… Wow! Den er virkelig vært å lese. Den heter ”You are a badass at making money”. Den minnet meg på hvorfor jeg prioriterer nettopp det jeg gjør her i livet. Alt fra de minste bagateller, som til slutt viser seg å ikke være bagateller i det hele tatt. Den gir oppløftende ord, og råd, den veileder mot det de fleste av oss vil ha… Økonomisk frihet! Den minner deg på at nettopp du kan få til det du vil!! Den er virkelig vært å lese. Jeg sitter igjen med masse pågangsmot, enda mer enn det jeg startet med. Det er helt fantastisk!

Jeg elsker bøker som dette, og har derfor allerede vært inne å bestilt meg en ny… Jeg gleder meg allerede til den kommer, jeg kan ikke vente!

Mens jeg satt og gjorde meg ferdig med siste siden kunne jeg skimte et blått lys fra vinduet… Det er ganske så kaldt ute, men jeg turte ikke håpe… Jeg fortet meg å lese ned siden, tok på meg jakka og skoene og gikk ut… Der, i slutten av januar fikk jeg oppleve blåtimen. Blåtimen som jeg lengtet etter når jeg var liten fordi jeg håpet på å se en nisse. Blåtimen som for meg skaper en helt fantastisk stemning.

 

 

Jeg ble stående å se rundt meg… Se ned de langstrakte jordene, og opp mot den vakre skogen. Jeg kunne høre Healy løpe på skaren, men ellers var det helt stille.

Det blå, vakre lyset som kommer fra himmelen. Som kommer sammen med vinteren og kulden. Det blå, vakre lyset som tilhører vinterhalvåret. Det er her… Atter en gang… Jeg kan ikke få meg til å blunke… Tenk om jeg går glipp av det! Det herlige, vakre, fine! Barndomsminnet, Gleden og troen. Det vakre, det fine, det vinter hverdagslige! Det viktige, det unike!!

Kjærligheten!

Stor klem til dere alle! Jeg heier på dere!

 

#kjærlighet #motivasjon #natur #norge #blåtimen #barndom #foto #bilder #jegheierpådeg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg