DETTE HAR JEG ALDRI PRØVD FØR, SÅ DETTE FÅR JEG SIKKERT TIL!

 

 

 

I dag skal jeg trekke frem et flott kvinnfolk nemlig Astrid Lindgren. Det er kvinnenes dag, og da er dett viktig å huske på alle de som har banet vei for det vi har i dag, men også takke de som har tatt over stafettpinnen og fortsetter det fantastiske arbeidet videre, men ikke minst takk til alle kvinner! Det er oss vi kjemper for! Så… TUSEN TAKK! 

 

Velkommen til Astrid Lindgrens verden! 💛

 

Har du noen gang tenkt på hvilken mentalitet du har når du ender opp i situasjoner du ikke er kjent med? Har du noen gang tenkt på hva du stråler ut om du sier tvert ”nei” før du en gang har tatt en nærmere titt på situasjonen? Har du noen gang tenkt tanken på hvordan barn tenker i samme situasjon, uten noen innvirkning fra voksene?

 

Fra jeg var liten har jeg alltid sett på Pippi langstrømpe på VHS, så DVD og nå som voksen har jeg lastet ned Astrid Lindgren filmene på hardisken min. Jeg går aldri lei! Det er så utrolig masse nytt jeg oppdager hver gang jeg ser en av filmene hennes eller leser en av bøkene, som jeg ikke oppdaget da jeg var barn…

 

Jeg har i senere tid lest Astrid Lindgrens biografi, og lært meg å forstå at alle barnebøkene hun noen gang skrev var aldri ment for voksene, de var ment for barn. De var skrevet med en barnementalitet… Det er dermed sagt ikke noen dårlig ting. Det kan man jo trygt bekrefte av hennes enorme suksess. Hun sa noe som jeg bet meg skikkelig merke i når hun omtalte sine egne barnebøker. Hun sa ” Ikke skriv TIL barn, skriv for deg selv når du var barn. Lev deg inn i ditt indre barn ”jeget” Hun har ved flere anledninger fortalt at hun har fått kritikk av det voksene publikummet sitt, men like i etterkant har det kommet et barn og roset henne opp i skyene for hvor fantastisk det hun nettopp hadde skrevet var. Da visste hun at det var rett måten hun valgte å skrive på!

 

En av tingene Pippi sier i bøkene og filmene om henne når hun står ovenfor noe hun ikke har prøv før er ”Dette har jeg aldri prøvd før, så dette får jeg sikkert til” Det er en skikkelig flott mentalitet mener jeg. Uansett hvilken situasjon du står ovenfor kan man ikke med sikkerhet vite om man takler det før man har prøv. Da mener jeg gjort et skikkelig forsøk! Som regel har jeg funnet ut at det meste klarer man om man bare vil!

 

 

 

Derfor neste gang når du står ovenfor en situasjon du ikke har befunnet deg i tidligere så si til deg selv ”Dette har jeg aldri prøvd før, så dette får jeg sikkert til” og legg inn et skikkelig forsøk! Uavhengig av situasjon om det er, jobb, familie eller annet! Gi situasjonen og utfordringen en skikkelig sjanse og kanskje oppdager du nye kunnskaper du ikke visste du hadde!

 

Ønsker dere en fantastisk dag videre, har du ikke sett Pippi filmene på en stund sette deg ned å se en av de, eller les biografien til Astrid Lindgren! Ei fantastisk dame!

 

Kjærlighet til dere alle på kvinnedagen! <3

 

Ønsker du å følge meg utenfor bloggen kan du gjøre det her: Facebook HER eller Instagram HER <3

 

#kvinnedagen #flottekvinnfolk #kjærlighet #glede #kjempe #motivasjon #anbefaling #Astridlindgren #bilder #norge 

27 kommentarer

Siste innlegg