DRØMMER… HVA BETYR DE EGENTLIG?

 

Hver eneste natt våkner jeg av forferdelige drømmer som tar meg til de villeste ”virkeligheter”. Det begynner å bli slitsomt. Det er akkurat som om jeg er på en jorden rundt reise hver natt. Jeg er like sliten når jeg våkner som før jeg legger meg. Det er snart på tide å sove, men jeg og underbevisstheten min er ikke enige på dette punktet. Det sies at det er om natten man bearbeider de inntrykkene man tilegner seg på dagtid, men noen ganger så virker det som om jeg og underbevisstheten min har hatt helt forskjellige dager. Det er som om vi ikke befinner oss i samme univers en gang.

Hvordan kan en vanlig hverdag oppleves så dramatisk som noen av de drømmene jeg blir tatt med til. Det er helt utrolig hva man kan oppleve i løpet av an natt som i den vanlige virkelighet ville tatt en evighet. Hvor tøff man blir, hvor mye man får utrettet, og hva man er med på. Noen ganger skulle jeg ønske jeg hadde tatt med meg litt ekstra av det motet jeg har i mine drømmer ut i realiteten. Det hadde vært noe det!

 

 

Natteroen tar meg med til det fremmede.

Til det uventede.

Til det magiske.

Roen senker seg ikke…

Jeg er våken

Våken i min underbevissthet

Våken nok til å utrette store ting

Våken nok til å se verden på en annen måte

Våkenheten skremmer meg

Ser jeg virkelig ikke dette til vanlig?

Vanlig, hva er egentlig vanlig?

Det er som om dette er min virkelighet…

Alt går så lett, helt til…

Bena sovner, jeg klarer ikke bevege å meg… Jeg synker.

Bakken under meg forsvinner.

Det er bare meg og ingen som kan hjelpe meg.

Hva skal jeg gjøre?

Hjelp!

Hjelp!

Kan noen høre meg?

Jeg våkner av mitt eget skrik…

Og…

Det er morgenen som kaller…

God morgen!

 

#dikt #norge #drømmer #natureheart #norway #godmorgen #virkelighet #foto #photo #realitet #uvirkelig 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg