DUFTEN AV VÅR OG MANDAGS MORO!

 

Duften av vår siger inn gjennom det åpne vinduet mitt der jeg sitter å jobber. Jeg tror det er første gang i år at jeg har kunnet hatt vinduet åpnet uten at jeg føler at jeg skal fryse ihjel. Det er endelig plussgrader og jeg kan høre at det er enda mer liv blant dyrene enn det pleier. Det er relativt overskya i dag, men allikevel en flott dag!

 

Jeg bestemte meg for å ta lunsjen ute, som en god fortsettelse på mandagen… Det var utrolig deilig! Ingen vind, og lukten av leire og råtne blader… Det er kanskje rart å si, men det er en god lukt. Det er en lukt som tilhører våren. Det er en lukt som for meg bringer frem glede og en lengtende følelse for at sommeren ”snart” er i anmarsj. Det er litt tidlig å si det enda, men våren er i hvert fall like rundt hjørne. Jeg tar meg selv i å gå og flytte på isen og snøen som fortsatt ligger flekkvis i hagen for at våren skal komme fortere.

 

Rett ovenfor der jeg har sittet og spist lunsjen min ble det hengt opp fuglekasser i fjord, og nå er snart tiden inne for at de flytter inn på nytt. Jeg bestemmer meg for at jeg skal sjekke om alt er klart for de nye som skal flytte inn. Jeg finner en stige og går opp, men der var det ingenting. Det samme i det andre treet… Det var litt skuffende at det ikke hadde vært noen der, men samtidig så er det nå klart for nyinnflyttede, og det er veldig hyggelig!

 

Da dette var gjort kunne jeg kjenne at skogen ropte på meg, jeg var klar for en tur blant de grønne grantrærne og restene av snø. Det var så stille, men samtidig så fullt av lyd. Skogen begynner å våkne til live igjen, det er så fantastisk å få lov til å oppleve det!

 

I dag gikk jeg og mamma på tur sammen, og vi tuller alltid. Det er ingen dag uten tull, såå… Vi bestemte oss for å kle oss ut i skogens prakt. Det ble så vakkert! Eller hva syntes du? Vi lever under troen at latter forlenger livet, så vi ler så ofte og så mye vi kan. Det er så herlig!

 

 

 

 

Hva gjør du for at mandagen skal bli en fantastisk start på uka? Slenger du deg på latterkula du også?

 

Kjærlighet til dere alle! Lenge leve latter! <3

 

Ønsker du å få daglige oppdateringer kan du følge meg på Facebook HER eller Instagram HER <3

 

#Mondayfunday #monday #norge #natur #jenterpåtur #tur #moro #fun #levalivet #positiv #motivasjon #livsglede

4 kommentarer
    1. Så herlig at dere tuller og fjaser mye. Vi gjorde også det mye før. Vel, til og med ennå finner vi på litt fjas når vi drar til mamma på sykehjemmet og besøker. Når jeg vokste opp kledde vi oss ofte ut og tullet, mamma og pappa var med 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg