ET LANDSKAP AV PUDDERSNØ! <3

 

Det er tidlig om morgenen alarmen har gått av, men jeg kommer meg ikke ut av senga… Jeg er lys våken, men det er så kaldt i rommet at det frister ikke noe særlig å bevege seg ut av den lunefulle dyna. Det kjennes ut som om nesetippen har fryst fast i dyna, og tærne som har endt opp utenfor dyna er forvandlet til istapper. Jeg ser mot haugen med klærne som jeg skal ha på meg, og tenker for meg selv at å telle ned kan være en god idé. Jeg teller inne i hodet mitt en… to… tre… Men ingenting skjedde. Jaja, jeg får prøve en gang til. Jeg gjør det en gang til, og før jeg vet ord av det står jeg midt på gulvet og har en konkurranse med meg selv om hvor fort jeg kan få på meg klærne.

Endelig… jeg klarte det! Jeg kommer meg bort til ovnen, og får skrudd den på… For så at jeg går ned trappa til første etasje og lager meg en god kopp te, og en tallerken med grøt. Ut vinduet kan jeg se noe jeg ikke har sett på lenge… Et landskap som er dekket av rim. Da mener jeg lag på lag med rim, det ser nesten ut som fjær som har festet seg på buskene og vaier i vinden, men i virkeligheten er det ett tykt lag med rim. Alt er helt hvitt!

 

 

Jeg får på med yttertøyet og sleper med meg akematta. Nå skal det akes tenkte jeg, men det ble ikke helt sånn jeg hadde tenkt. I det jeg setter meg på matta synker jeg bare ned i snøen, jeg kommer ingen vei. Det er bare puddersnø! Det er helt herlig, men ikke helt været til en rask tur i bakken med akematta. Jeg bestemte meg for at det fikk holde med å hente ved, så får jeg lage en skikkelig løype etterpå sånn at jeg faktisk få akt litt. Jeg tror faktisk at i dag vil det ta tid å lage løypa. Det begynner å nærme seg en halv meter med puddersnø. Nydelig!

Da var jeg kommet meg inn igjen, og jeg satte meg ved vinduet for å nyte utsikten av det flotte vinterlandskapet mens jeg spiste grøten min. Det var helt urørt og nydelig! En helt fantastisk dag står meg i vente!

Takk for at du deler dette med meg moder natur, takk!

Kjærlighet til dere alle! Ha en fortsatt fin dag! <3

 

Ønsker du å få daglige oppdateringer kan du følge meg på facebook HER eller instagram HER <3

#natur #natureheart #landskap #rim #puddersnø #norge #jenterpåtur #fantastisk #vinter #vinteropplevelser #foto #bilder 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg