ET LITE STED LANGT VEKKE <3

Et lite sted langt vekke inne i de norske skoger kan man skimte et lite hus. Det er helt mørkt i vinduene, ingen utelamper er tent. Det ser ut som ingen er hjemme. Det er ikke mange minus grader, men tåken ligger tykt over landskapet rundt det lille huset. Det er et lite, hvitt hus rett ved vannet. Det er på mange måter mystisk, men på mange måter ikke. Det er en helt fantastisk ro som hviler over huset.

 

Jeg går sakte opp over alleen til huset. Jeg ser meg rundt, kanskje det er noen andre i nærheten, men nei. Det er helt stille, ikke en lyd. Jeg er helt elene og det er deilig! Jeg kan kjenne at jeg blir dratt med inn i et eventyr med en gang jeg lar meg forføre av det vakre lille huset! Jeg skulle ønske det var mitt. Mitt lille hus, men nei. Ikke akkurat nå, kanskje senere er det min tur til å få mitt eget hus.

I dag er det fullt av rim på alle buskene, det begynner å bli kveld. Jeg kan kjenne det stikker litt i magen. Jeg er ikke veldig glad i mørket. Kanskje jeg burde snu… Men magefølelsen min drar meg nærmere huset. Jeg har så lyst til å bare se litt nærmere på det! Det er så vakkert.

På en måte er det litt synd at et så vakkert hus skal ligge så utenfor allfarvei at det er nesten ingen som legger merke til det!

Jeg tar meg selv i å stå helt stille, og nå har jeg kommet meg helt opp i gårdsplassen. Eventyret begynner å ta slutt og jeg kan se virkeligheten skimte gjennom. Det er på tide å gå hjem.

 

 

Jeg venter enda en liten stund før jeg begynner å gå hjemover. Det er så deilig å ta inn stillheten fra det flotte huset! Vet du hva? Det er faktisk jeg som bor i det huset. Det er jeg som er å heldig å få låne plass i dette flotte huset for nå. Det flotte, fine huset, som ligger rett ved vannet…

Det er nå lys i alle vinduer, og jeg har kommet meg inn. Jeg kan kjenne varmen fra ovnen og roen fra huset! Det er en helt unik følelse. Jeg kan kjenne følelsen av lykke.

Takk, takk for at jeg får låne plass i dette flotte huset<3

 

#norge #meg #hus #vipålandet #natureheart #ekteeventyr #leve #foto #photo #livet #satspådeg #kjærlighet #takk

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg